۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
مهمترین ویژگی ها و کاربردهای ورق سیاه چیست؟

مهمترین ویژگی ها و کاربردهای ورق سیاه چیست؟

از مقاطع فولاد و آهن برای مصارف صنعتی و ساختمانی استفاده های مختلفی می شود. ورق های تولیده شده به دو مدل شیت و رول تولید و به بازار عرضه می شوند.

کاربرد ورق سیاه چیست؟

بازار؛ گروه صنعت: از مقاطع فولاد و آهن برای مصارف صنعتی و ساختمانی استفاده های مختلفی می شود. ورق های تولیده شده به دو مدل شیت و رول تولید و به بازار عرضه می شوند. یکی از ورق های پرکاربرد فولادی، ورق سیاه است که به دو صورت معمولی و صنعتی با تکنولوژی پیشرفته تولید می شود. نوع معمولی این ورق معروف به ورق ST۳۷ است که عمده کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی و سوله سازی است. کاربرد ورق سیاه بسیار گسترده بوده و در صنایع بزرگی مانند پتروشیمی، ساختن سد وغیره استفاده می شود.

ورق سیاه چیست؟

فولاد ها با دو روش نورد سرد و گرم تولید می شوند که ورق سیاه طبق فرایند نورد گرم ساخته می شود. یکی از مشخصات فولادهای تولید شده با روش نورد گرم ضخامت و سطح نازک آن ها است. روش نورد گرم همانطور که از اسمش پیداست، فرایندی است که در آن برای ذوب کردن ورق از حرارت بسیار بالا استفاده می شود. این ورق بدلیل قرار گرفتن در دمای زیاد و خارج شدن دوده در فرایند تولید آن سطحی مات و تیره دارد. استاندارد ST۳۷ برای این ورق به کار برده می شود و بیشتر به این عنوان معروف است. قیمت ورقST۳۷ را میتوانید از طریق وب سایت https://ahanresan.ir مشاهده کرده و سفارش دهید.

علاوه بر ورق ST۳۷ ، ورق ST۵۲ هم وجود دارد که هر کدام از این ورق ها کاربردهای خاصی داشته و در صنایع مختلف استفاده می شوند. در ادامه کاربرد ورق سیاه را در صنایع مختلف عنوان می کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

ویژگی ها و کاربردهای بهترین ورق سیاه

از کاربردهای این ورق که بسیار با اهمیت است، استفاده از آن به عنوان مواد پایه در صنایع پتروشیمی می باشد. این ورق، مواد اولیه ساخت بسیاری از تجهیزات مقاطع فولادی مانند پروفیل و لوله است و در ابعاد مختلف تولید شده و هر کدام از اندازه های آن کاربرد متفاوتی دارند.

ورق ST۵۲ که از ورق سیاه ساخته می شود دارای عناصر مختلفی است و قابلیت ارتجاعی زیادی دارد علاوه بر آن از استحکام بالایی هم برخوردار است. کاربرد ورق ST۵۲ بسیار زیاد و مهم است از این ورق در صنعت کشتی سازی، ساختن توربین های بادی، ساخت سازه های دریایی و بسیاری دیگر از موارد استفاده می شود. آهن رسان قیمت ورق ST۵۲ به صورت دقیق و لحظه ای گزارش می دهد.

ورق ST۳۷ از پرمصرف ترین ورق سیاه موجود در بازار می باشد از ویژگی های آن نرم و کم کربن بودن است. سطح استحکام ورق ST۳۷ متوسط بوده و این ویژگی خاصیت جوش پذیری آن را افزایش می دهد. برای ساخت بدنه ماشین ها، ساختن سقف، ناودانی، میلگرد وغیره از ورقST۳۷ استفاده می شود.

یکی دیگر از کاربردهای این نوع ورق استفاده از آن برای ساخت تجهیزات کشتی و ماشین های سنگین است که هر کدام از آنها نام مشخص به خود را دارند.

مهمترین ویژگی ها و کاربردهای ورق سیاه چیست؟

ویژگی بهترین ورق سیاه

برای ساختن سوله و یا در صنعت ساختمان سازی، این ورق یکی از محصولات مهم و کاربردی محسوب می شود. در ساختمان سازی از ورق های سیاه به سه صورت پروفیل باز، پروفیل بسته و پروفیل Z شکل استفاده می شود.

کارخانه هایی که ورق سیاه تولید می کنند کدامند؟

ایران یکی از کشورهایی است که در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی بسیار پیشرفته و مدرن است. تعداد کارخانه هایی که در زمینه تولید این نوع ورق فعالیت می کنند زیاد است. این کارخانه ها تبدیل به یک برند بزرگ در زمینه تولید این ورق شده اند و این ورق ها را به کشورهای دیگر صادر می کنند. استاندارد و روش های تولید این ورق در این کارخانه ها با یکدیگر متفاوت است. هر کدام از این کارخانه ها در زمینه کاری خود بهترین ورق سیاه را با استانداردهای روز دنیا تولید می کنند.

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

یکی از بزرگترین تولید کننده های مقاطع فولادی در ایران کارخانه فولاد مبارکه اصفهان است که برندی مشهور در این زمینه محسوب می شود. خط تولید پیشرفته این کارخانه از شمش های فولادی، ورق های فولادی باکیفیت ساخته و این ورق ها با بهترین متریال در صنایع مختلف استفاده می شوند. ورق های سیاه که توسط این کارخانه تولید می شوند ابعاد مشخصی دارند و در صورت سفارش خریداران ورق این ابعاد تغییر هم داده می شوند.

کارخانه فولاد گیلان

این کارخانه سالیانه ۲.۵ میلیون تن محصولات فولادی تولید می کند که برای مصارف مختلف صنعتی ماشین سازی، ساختمان سازی و... استفاده می شود. ورق هایی که در این کارخانه تولید میشوند دارای ۲ تا ۱۷ میلیمتر ضخامت بوده و عرض آن ها ۰.۶ تا ۱.۴۲ است.

کارخانه ورق کاویان تولیدکننده ورق سیاه

فعالیت گسترده این کارخانه در زمینه تولید پل های فلزی، بدنه کشتی، مخزن و واگن است. این کارخانه اسلب های کم ضخامتی را تولید می کند که کاربرد آن ها برای ساخت کوپلینگ، چرخ دنده و انواع فلنچ است. ابعاد ورق های تولیدی این کارخانه بزرگ مشخص بوده و عرض ورق های آن حدود ۱.۲۵ تا ۱.۵ میلیمتر با ضخامت ۸ الی ۴۰ متر تولید می شود.

کارخانه فولاد خوزستان

یکی از کارخانه های پیشرفته در زمینه تولید مقاطع فولادی در اهواز است که از امکانات بسیار پیشرفته ای بهره مند می باشد. ورق های تولیدی این کارخانه بسیار مرغوب بوده و ضخامت ۴۰ میلی متری و عرض ۲ متری دارند. تولید یک سال این کارخانه حدود یک میلیون تن است.

قیمت ورق سیاه

عوامل متعددی وجود دارند که بر محاسبه قیمت ورق سیاه موثر هستند. نوسانات ارزی و کاهش و افزایش قیمت دلار از اصلی ترین عاملی است که به بازار فولاد تنش های مختلفی وارد می کند و باعث بالا رفتن قیمت این مقاطع می شود. به دلیل نوسانات هیچ محصولی قیمت مشخصی ندارد و قیمت ها لحظه ای و روزانه در حال تغییر هستند. برای خرید آهن آلات در قدم اول باید از قیمت آن مطلع شوید. آهن رسان قیمت دقیق همه محصولات را لحظه ای و دقیق در وبسایت خود قرار می دهد.

کد خبر: ۱۶۸٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha