۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۲
نمایشگاه تخصصی ایران در روسیه فرصت خوبی برای افزایش مراودات تجاری است
در گفتگو با بازار؛

نمایشگاه تخصصی ایران در روسیه فرصت خوبی برای افزایش مراودات تجاری است

گرگان- یوسفی، نائب رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق ایران و نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان، گفت: نمایشگاه تخصصی ایران در روسیه فرصت خوبی برای افزایش مراودات تجاری است.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اواخر شهریورماه، نمایشگاه تخصصی و اختصاصی ایران در مسکو برپا شده و با توجه به تحریم هایی که کشورهای اروپایی علیه روسیه اعمال کردند این نمایشگاه فرصت خوبی برای کارخانجات و تجار ایرانی است تا بتوانند ارتباط خوبی با بازرگانان این منطقه برقرار کنند و تعاملات تجاری شکل بگیرد.

نائب رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق ایران افزود: کشور روسیه ظرفیت های خوبی داشته و می توانیم کالاهای صادراتی خود را به این کشور ارسال کنیم.

وی بیان کرد: جنگ اوکراین روابط ما را با کشور روسیه تقویت کرده و دیگر روس ها آن سخت گیری که در مورد واردات محصولات کشاورزی داشتند را برداشته اند و ایران می تواند صادرات بیشتری را به این منطقه داشته باشد.

یوسفی عنوان کرد: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۱۶ لغایت ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ (۷ الی ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲) همزمان با افتتاح مرکز تجاری ایران در روسیه، در شهر مسکو بر پا می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: این نمایشگاه با هدف توسعه صادرات غیرنفتی و با حضور شرکت‌های ایرانی و دعوت از فعالان اقتصادی و متخصصان بازار کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در شهر مسکو برگزار خواهد شد.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که برای استان حائز اهمیت است مشکل تردد زمینی و ترانزیتی به کشور ترکمنستان است که این امر هزینه سنگینی را برای تجار و رانندگان در پی دارد.

وی با بیان اینکه باید ویزای ترکمنستان توسط دولت پیگیری شود، افزود: هم اکنون قزاقستان ویزای ۱۴ روزه را به صادرکنندگان داده و این باعث شده که از ظرفیت های قزاقستان چه برای صادرات، گردشگری فنی، مسافری و غیره به درستی استفاده شود لذا باید با پیگیری مسئولان، مشکل ویزا ترکمنستان هم برطرف شود.

کد خبر: ۱۶۸٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha