۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۱
احداث کریدور ریلی اینجه- شاهرود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد
استاندار گلستان:

احداث کریدور ریلی اینجه- شاهرود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد

گرگان- زنگانه، استاندار گلستان با بیان این که احداث کریدور ریلی اینجه- شاهرود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد، گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اجرای این طرح استقبال کرده اند.

علی محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در انتخاب مسیر راه اهن شمال- جنوی، باید توپوگرافی منطقه به عنوان یک اصل مهم در دستور کار کارشناسان قرار بگیرد و مسیری انتخاب شود که حداقلِ پستی و بلندی در آن منظور شده باشد.

استاندار گلستان افزود: با توجه به اینکه هدف گذاری اصلی در احداث این مسیر ریلی توسعه تبادلات از طریق راه آهن است؛ باید کارشناسان مسیری نسبتاً مسطح را انتخاب کنند تا تردد لوکوموتیو ها با کانتینرهای سنگین دچار مشکل نشود.

زنگانه ادامه داد: برای توسعه گلستان راهکاری به جز گسترش مسیرهای ریلی نداریم، اتصال خطوط ریلی گلستان به شاهرود مسافت انتقال کالا به خلیج فارس را به طور محسوسی کاهش می دهد.

وی گفت: احداث مسیر اینچه برون- شاهرود بهره وری اقتصادی از منطقه آزاد اینچه برون را با جهش چشمگیر جبران خواهد کرد و زمینه تحول اقتصادی و بهبود وضع معیشت اهالی گلستان را در پی خواهد داشت.

استاندار گلستان با بیان این که این پروژه ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد، اضافه کرد: خوشبختانه واحدهای سرمایه گذاری غیردولتی شامل مجموعه های پایین دست کارخانجات فولاد و ذوب آهن و همچنین سرمایه گذاران قزاق و چینی آماده مشارکت در احداث این طرح هستند.

زنگانه تاکید کرد: علاوه بر خادمان مردم در قوه مجریه، نمایندگان ولی فقیه، نمایندگان مجلس و اعضای اتاق بازرگانی استان های منتفع به صورت جدی از این طرح حمایت می کنند.

کد خبر: ۱۶۸٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha