۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۱
رویکردهای خرد نهادهای متولی مسکن تطابقی با قانون جهش تولید ندارد
در گفتگو با بازار؛ 

رویکردهای خرد نهادهای متولی مسکن تطابقی با قانون جهش تولید ندارد

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: برخی سیاست ها و رویکردهای خرد نهادهای متولی مسکن در بخش پایین دست، هیچ تطابقی با قانون جهش تولید ندارد.

سیدمحمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در تعدادی از شهرها، شهرداری‌ها به ناگهان و در یک اقدام ضربتی عوارض خود را چند برابر کرده‌اند که این برخلاف صریح اهداف قانون جهش تولید مسکن است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: مدل رفتاری شهرداری‌ها به جریان تولید مسکن لطمه شدیدی می‌زند و شرایط را برای نهضت خانه سازی سخت کرده است.

وی گفت: حضور و نقش آفرینی بخش خصوصی در ساخت مسکن از اصلی ترین محورهای جهش تولید مسکن است؛ اگر شهردارها در این زمینه دقت لازم را نداشته باشند و دستگاه‌های خدمت رسان بخواهند هزینه‌های توسعه شبکه و غیره را از سازندگان و مصرف کنندگان تامین کنند طبیعی است که میزان موفقیت در اجرای نهضت ملی مسکن کاهش پیدا خواهد کرد.

مرتضوی بیان کرد: اگر جهش چند برابری هزینه عوارض و خدمات در طرح نهضت ملی مسکن نهادینه شود، تسهیلاتی که امروز در تهران و مراکز استان‌ها برای ساخت مسکن داده می‌شود باید صرف گرانی عوارض و انشعابات شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: همه دستگاه‌های اجرایی چه آنهایی که باید زمین در اختیار سازندگان قرار دهند، چه آنهایی که مکلف به ارائه خدمات شهری و عمومی و زیر ساخت‌ها هستند، همه باید نقش آفرینی موثر و مفید داشته باشند.

مرتضوی گفت: برای اجرای درست جهش تولید مسکن باید جلوی سنگ اندازی ها را بگیریم و همه باید امکانات خوبی را برای به سرانجام رسیدن طرح جهش مسکن فراهم کنند.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که افزایش قیمت ها از هر جایی شروع شود مثل زنجیره است و همه بخش صنعت ساختمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کد خبر: ۱۶۸٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha