۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
کشت قراردادی کلزا در مازندران اجرا شد
در گفتگو با بازار؛

کشت قراردادی کلزا در مازندران اجرا شد

ساری- فرهنگ آسا، مجری طرح کشت قراردادی دانه های روغنی در مازندران از اجرای طرح کشت قراردادی محصول کلزا برای تامین روغن مورد نیاز در استان خبر داد.

علی فرهنگ آسا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کشت قراردادی به منظور حمایت از کشاورزی در مناطق مختلف جهان از جمله کشور اجرا می شود، افزود: حمایت از تولید ملی هدف اصلی کشت قراردادی به شمار می رود.

وی با اشاره به ظرفیت کشور برای تولید محصولات اساسی و کم آب بر اظهار داشت: برای اولین بار طبق تفاهمنامه ای در سال ۱۳۹۹ با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد تا با بخش خصوصی برای تولید روغن و خوراک دام وارد عملیات اجرایی شود.

وی افزود: در سال اول ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از عرصه های در چهار استان کشور زیر کشت طرح قرار گرفت و در سال جاری کشت قراردادی کلزا در مازندران اجرا شد و ۷۷ هکتار از عرصه ها طی سال قبل با ۱۵۰ کشاورز برای کشت قراردادی کلزا تفاهمنامه امضاء شد.

فرهنگ آسا تصریح کرد: کشت قراردادی درپی آن است که بسیاری از مشکلات فراروی تولید کشاورزی را رفع کند زیرا کشاورز در تامین نهاده ها و بازرگانی با مشکلاتی روبرو است و در قالب طرح متعهد به خرید محصول از کشاورزان خواهیم بود.

مجری طرح کشت قراردادی دانه های روغنی در مازندران یادآور شد: استان مازندران از جمله استان هایی است که بیشترین پتانسیل در زمینه تولید غذای کشور را دارد و سعی می کنیم همکاری خوبی برای اجرای این طرح داشته باشیم.

کد خبر: ۱۶۸٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha