۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
حقوق تعیین شده برای امسال سفره خانوار کارگران را کوچکتر می‌کند
دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:

حقوق تعیین شده برای امسال سفره خانوار کارگران را کوچکتر می‌کند

قزوین- دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: پایین بودن نرخ تعیین شده برای حقوق کارگران در سال جاری سفره خانوار این افراد را بیش از پیش کوچک و قدرت خرید آنان را کاهش میدهد.

به گزارش خبرنگار بازار، عیدعلی کریمی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار نمایندگان جامعه کارگری استان قزوین با با هدایت اله جمالی پور استاندار که در آستانه گرامیداشت هفته کارگر در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امروز با بررسی های ساده میدانی در بازارها و مشاهده قیمت میتوان نتیجه گرفت که حقوق اعلام شده برای حداقل دستمزد کارگران حتی نمیتواند کفاف یک زندگی حداقلی را نیز بدهد.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود این روند در سال جاری نیز همچنان ادامه دارد باشد، چراکه افزایش تورم در سال جاری و نرخ حقوق پایین قدرت خرید را در کارگران استان قزوین بیش از ۳۵ درصد کاهش میدهد.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: در این حالی است که وضعیت بازنشستگان نیز هنوز معلوم نیست و مشخص نیست که چه زمانی یکسان سازی حقوق در این قشر اتفاق خواهد افتاد.

کریمی افزود: در حالی که تورم بیش از ۴۱ درصد در کشور گزارش شده است افزایش ۲۱ درصدی حقوق کارگران قابل درک نیست، این در حالی است که به علت شیوع بیماری کرونا تعداد زیادی از کارگران نیز بیکار شده اند و مسئله افزایش حقوق بازنشستگان نیز به نتیجه نرسیده است.

وی بیان کرد:  برخی از مسئولین واکنش هایی دارند که نشان میدهد به خوبی از وضعیت بازار و کشور آگاه نیستند و تاثیر تورم ۴۱ درصدی را بر زندگی مردم نمی دانند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: این که امروز ۱۰ هزار کارگر در استان قزوین در سامانه دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت نام کرده اند وضعیت واحدهای تولیدی استان را نمایش میدهد در حالی که حتی بیش از ۱ هزار نفر از این تعداد مشمول دریافت نیستند بلکه دارای مشاغلی نظیر دست فروشی بودند که خدمات بیمه ای دریافت نمی کردند.

کریمی خاطرنشان کرد: نداشتن امنیت شغلی در کنار کاهش قدرت خرید میتواند مشکلات زیادی را برای این قشر ایجاد کند که انتظار ما توجه بیشتر مسئولین به جامعه کارگری به عنوان پایه و عنصر اصلی تحقق« جهش تولید» است.

کد خبر: ۱۶٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha