۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
پشت پرده اعتراض سهامداران شسپا
ضعف نظارت بر فعالیت برخی شرکت ها نمایان شد؛

پشت پرده اعتراض سهامداران شسپا

نفت سپاهان در حالی با تجمع سهامداران روبرو شده که در یک سال گذشته حدود ۵۰۰ درصد افزایش سرمایه داده و ۶۰ تومان سود نقدی پرداخت کرده است اما گویا پای سوء مدیریت در میان است.

بازار؛ گروه بورس: نفت سپاهان در حالی با تجمع سهامداران خود جلوی درب ساختمان این شرکت روبرو شده که در یک سال گذشته حدود ۵۰۰ درصد افزایش سرمایه داده و مجمع امسال هم به ازای هر سهم ۶۱ تومان سود ساخته که ۶۰ تومان آن‌هم به صورت نقدی بین سهامداران توزیع کرده است، از این رو عملکرد نماد این شرکت خوب به نظر می رسد، زیرا در ۶ ماهه گذشته هم نزدیک به ۳۰ درصد بازدهی مثبت داشته است، اما حرف سهامداران هم چیزی فراتر از توزیع سود و بازدهی نماد شسپا است و آن‌ها معتقدند که سو مدیریت و زد و بندهایی در درون این شرکت در حال اتفاق افتادن است که منافع سهامداران را به خطر خواهد انداخت.

پالایشگاه نفت سپاهان در سال ۱۳۷۱ به‌عنوان یکی از واحدهای پالایشگاه اصفهان آغاز به فعالیت کرد. این واحد پالایشگاهی در ابتدای مهر ماه سال ۱۳۷۸ به صورت یک شرکت سهامی خاص تحت عنوان شرکت تصفیه روغن اصفهان به ثبت رسید. سرمایه اولیه شرکت در بدو تاسیس، مبلغ ۱۰ میلیون ریال بود که طی چند مرحله افزایش سرمایه، به مبلغ فعلی ۹۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha