۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
بازگردانندگان ارز صادراتی تخفیف می گیرند
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت:

بازگردانندگان ارز صادراتی تخفیف می گیرند

قمری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت، با بیان اینکه صادرکنندگان برای بازگشت ارز صادراتی سال ۹۸ تا ۳۱ تیرماه امسال فرصت دارند گفت: سازمان امور مالیاتی نیز تعهد کرده که به محض بازگشت این ارز، ارزش افزوده را دریافت نکند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، احسان قمری مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان داشت: ما درباره موضوع بازگشت ارز صادراتی بارها جلسه گذاشتیم و مکاتبات مختلفی با بانک مرکزی انجام دادیم.

وی افزود: بانک مرکزی در پایان سال قبل، پیش نویسی را به اتاق بازرگانی ارسال کرد و نظرات ما را جویا شد و نهایتاً ما دو هفته قبل در جلسه ای با بانک مرکزی به توافق رسیدیم که بازگشت ارز صادراتی ۹۸ دقیقاً مانند سال ۹۷ باشد.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت اعتراض رئیس اتاق بازرگانی به بانک مرکزی را اعتراضی به حق دانست و گفت: با توجه به تغییرات قیمت جهانی و هزینه های بازگشت و نقل و انتقالات ارز در سال ۹۷ مطرح کردیم که به جای صددرصد، ۸۰ درصد مأخذ بازگشت ارز را داشته باشیم که بانک مرکزی هم با ما توافق کرد اما بانک مرکزی امسال در نامه ای به اتاق بازرگانی و سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که مأخذ همان صد درصد خواهد بود.

قمری متذکر شد: بانک مرکزی اعلام می کند که ما باید هزار دلار را به کشور برگردانیم درصورتیکه هزار دلار واقعیت ندارد و ۸۰۰ دلار است و ۲۰۰ دلار آن به خاطر هزینه های نقل و انتقال وجود خارجی ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه صادرکنندگان تا ۳۱ تیرماه امسال فرصت دارند که ارز صادراتی خود در سال ۹۸ را برگردانند عنوان کرد: خوشبختانه سازمان امور مالیاتی نیز تعهد کرده که به محض بازگشت این ارز، ارزش افزوده را دریافت نکند.

کد خبر: ۱۶٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha