۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
۳ واحد بزرگ صنعتی تعطیل شده درزنجان وارد چرخه تولید می شود
رئیس سازمان صمت زنجان:

۳ واحد بزرگ صنعتی تعطیل شده درزنجان وارد چرخه تولید می شود

زنجان-رئیس سازمان صمت زنجان،گفت: سه واحد بزرگ صنعتی تعطیل شده استان زنجان در سال جهش تولید وارد چرخه تولید می شود که یکی از این شرکتها ذوب فلزات ابهر است.

به گزارش خبرنگار بازار، ناصر فغفوری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد رفع موانع تولید در محل واحد تولیدی پارس نخ، گفت: خوشبختانه جلسه ستاد رفع موانع تولید در استان توفیقات خوبی داشته است و ۱۰ واحد بزرگ صنعتی این استان تعطیل بود که هفت واحد در سال گذشته به چرخه تولید بازگشت. 

وی اظهار کرد:  سه واحد بزرگ صنعتی تعطیل شده استان زنجان در سال جهش تولید وارد چرخه تولید می شود که یکی از این  هاشرکت ذوب فلزات ابهر است و  این واحد، تولیدکننده میل‌لنگ خودرو بود و تولیدات منحصربه‌فرد داشت که تعطیل شده بود. 

رئیس سازمان صمت زنجان، گفت: حجم سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی با مشارکت بانک تجارت به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. 

فغفوری به دستورالعملی مبنی بر تصفیه بدهی‌های ارزی واحدهای تولیدی با نرخ ۱۷۶۰ تومان صادر شده که این دستورالعمل به صورت کتبی به تمام واحدهای تولیدی و صنعتی که بدهی ارزی دارند، ابلاغ شده و در صورت تصفیه بدهی ارزی خود می‌توانند از این دستورالعمل استفاده کنند، ابراز کرد: همچنین دستورالعمل صادره به کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان‌ها در خصوص اصلاح قانون چک هم ابلاغ شده است.

وی افزود:بر اساس این دستورالعمل، چک‌هایی که از اول اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ برگشت خورده و منجر به صدور گواهی عدم پرداخت شده، بانک‌ها موظفند حداکثر تا سه ماه پس از تاریخ برگشت چک‌های مذکور، محرومیت‌های بانکی نسبت به این گروه را بدوناثر کنند.

رئیس سازمان صمت زنجان، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در استان در راستای تحقق شعار سال صورت  خواهد گرفت برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شرکت‌ها و واحدهای تولیدی مشکل دار است. 

فغفوری با بیان اینکه نگه‌داری واحدهای تولیدی در شرایط تولید کار بسیار سختی است و باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند، افزود: امروز یکی از بخش‌هایی که سهم به‌سزایی در زمینه اشتغال دارد، حوزه صنعت است تحول بسیار خوبی در اشتغال ایجاد می کند.

کد خبر: ۱۶٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha