۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
فعال کردن واحدهای تولیدی راکد حذف دلالان را در پی دارد| رشد ۸ درصدی اقتصاد اصفهان
استاندار اصفهان مطرح کرد؛

فعال کردن واحدهای تولیدی راکد حذف دلالان را در پی دارد| رشد ۸ درصدی اقتصاد اصفهان

اصفهان - مرتضوی، استاندار اصفهان گفت: تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در استان اصفهان با فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال امکانپذیر است که حذف دلالان را از چرخه تولید را نیز در پی دارد.

سیدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی و رونق تولید اظهار داشت: طی سالیان گذشته برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و یا به صورت نیمه فعال مشغول به کار هستند که فعال کردن آنها یکی از مهمترین مولفه های رسیدن به رونق تولید است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان حدود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد، ابراز داشت: این استان ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و با این وجود از ظرفیت های موجود تاکنون در برخی از موارد به خوبی استفاده نشده است.

رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی از مهم ترین اولویت‌های استان

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویت های استان رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی است، تصریح کرد: با فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال می توان به این مهم رسید.

وی با بیان اینکه تولیدکننده و صنعتگر نباید دغدغه ای جز تولید داشته باشد، گفت: رونق تولید باعث اشتغال‌زایی و همچنین رونق کسب و کارهای خرد و کلان در سطح جامعه می شود و از این رو باید مشکلات و چالش های موجود برای تولیدکنندگان مرتفع شود.

بیکاری تحصیل کرده های دانشگاهی

مرتضوی یکی از مهمترین مشکلات در سطح استان را بیکاری تحصیل کرده های دانشگاهی دانست و گفت: شرکت های دانش بنیان یکی از مهمترین راه های رفع بیکاری بین دانش آموختگان دانشگاهی است که پیشنهاد می شود در دانشگاه ها اطلاعات و مشاوره های لازم به دانشجویان ارایه شود.

وی یکی از مهمترین مشکلات صنعتگران را تامین سرمایه ثابت و در گردش دانست و افزود: مالیات، بیمه، مشکلات بانکی و بروکراسی اداری در کنار مسائل فنی مثل قدیمی بودن ماشین آلات از جمله دغدغه های مهم تولیدکنندگان است.

فعال کردن واحدهای صنعتی راکد و حذف دلالان از چرخه تولید در کشور

استاندار اصفهان رونق تولید و فعال شدن واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال را باعث حذف دلالان از چرخه تولید و عرضه در کشور دانست و خاطرنشان کرد: رونق تولید باعث رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور نیز می شود و از این رو باید اعتماد و ظرفیت لازم برای واحدهای تولیدی فراهم شود.

وی فعالیت در عرصه تولید را یک فعالیت جهادی دانست و اظهار داشت: فعالین در این حوزه همانند جهادگرانی هستند که جانانه در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن در حال نبرد هستند و از این رو باید فعالیت آنها مورد توجه مدیران و مسئولین محلی و کشوری قرار گیرد.

کد خبر: ۱۶۸٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha