۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
هلدینگ سرمایه‌گذاری در مازندران ایجاد می‌شود
معاون استاندار مازندران:

هلدینگ سرمایه‌گذاری در مازندران ایجاد می‌شود

تنکابن - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: هلدینگ سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران بزرگ و بخش خصوصی برای شتاب بخشی به رشد اقتصادی استان تشکیل می شود.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به دو هزار و ۲۴۵ مصوبه ستاد تسهیل در مازندران اظهار داشت: ۱۲۵ واحد تولیدی توسط بانک ها در استان تملیک شده بودند و با تلاش ستاد تسهیل، این واحدها از تملک خارج شدند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم سرمایه گذاران جدید برای واحدهای تولیدی غیرفعال و تملیک شده جذب کنیم تا این واحدها از تملیک خارج و به چرخه تولید بازگردند، ادامه داد: تکمیل طرح های تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله تلاش ها برای رونق تولید در استان به شمار می رود.

خیریان پور با عنوان اینکه طرح مکمل برای واحدهای بسیار مهم استان از جمله فرش ساوین تهیه شده است، گفت: استعلام های مورد نیاز برای اجرای طرح مکمل انجام شد و به زودی طرح های تکمیلی بهره برداری می شود.

معاون استاندار مازندران با اظهار اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان نسبت به کشور رشد بیش از دو درصدی دارد، گفت: همچنین نرخ بیکاری نیز به ۸.۹ درصد رسید که ۱.۱ درصد نسبت به کشور تقلیل داشته است.

وی بالابردن رشد نرخ اقتصادی، کاهش بیکاری و رونق تولید را از مهمترین دستاوردهاو تلاش‌ها برشمرد و گفت: مازندران از نظر بهبود فضای کسب و کار بین ۳۱ استان کشور رتبه پنجم را به دست اورده است.

خیریان پور با بیان اینکه چهار پایانه مهم صادراتی در مازندران وجود دارد، گفت: با راه اندازی مرکز پایانه لجستیک محصولات کشاورزی، شمار پایانه ها افزایش می یابد.

وی افزود: مرکز لجستیک جویبار با ۳۴۰ هزار تن ظرفیت و در سه فاز در دست ساخت است و بزودی فاز اول آن بهره برداری می شود.

خیریان پور، ایجاد هلدینگ سرمایه گذاری را از جمله اقدامات برای توسعه و رشد اقتصادی بیان کرد و گفت: این هلدینگ با حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی تشکیل می شود.

کد خبر: ۱٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha