۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
پرداخت‌های بیمه سلامت بروز است
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

پرداخت‌های بیمه سلامت بروز است

­ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: ­سازمان بیمه سلامت بیش از ١٨ ماه پرداخت به مراکز را بروز انجام داده است. ­

به گزارش بازار، محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری این سازمان به مناسبت روز خبرنگار افزود: اگر سرانه مصوب قانون را محاسبه کنیم سالانه ٢٠ هزار میلیارد تومان کمتر از مصوب دولت است، اما تلاش ما رفع مشکلات است.

وی گفت: خوشبختانه پرداخت‌های بیمه سلامت بروز است و کارهای خوبی در پوشش بیمه همگانی صورت گرفته است.

ناصحی با بیان اینکه بیمه همگانی سلامت از سال گذشته در مناطق آسیب پذیر و کم برخوردار کلید خورد و تا کنون ٨١٢ هزار نفر در حاشیه شهرها بیمه شده اند؛ ادامه داد: با تامین منابع ۶ هزار میلیارد تومانی ما توانستم بیمه رایگان را برای ۵ میلیون و ۴٠٠ هزار نفر ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ۶ میلیون نفر در سال ١۴٠١ بیمه رایگان شدند، افزود: بیمه همگانی بیشتر در بخش دولتی کاربرد دارد و در بخش بستری تا ٩٠ درصد و در بخش سرپایی تا ٨٠ درصد را بیمه همگانی پوشش می‌دهد.

ناصحی با اشاره به نظام ارجاع در بخش خصوصی گفت: با اجرای آزمایشی این طرح در شهر سراوان پوشش بیمه خدمات درمانی در بخش خصوصی هم آغاز می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: در بخش خدمات تعداد داروهای بیشتری تحت پوشش قرار گرفتند و با پرداخت مابه تفاوت ارز ٢٩ قلم داروی ضروری بیماران دیابتی و قلبی تحت پوشش قرار می‌گیرد و در حال طی مراحل نهایی است.

وی افزود: هزینه‌های بستری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صفر رسیده است.

ناصحی گفت: در بحث خدمات بستری، دارویی و سرپایی سقف ریالی برداشته شده است تا اجرای طرح دارویار با جدیت بیشتری اجرا شود.

وی افزود: مابه تفاوت ارز در این طرح پرداخت شده و اگر افزایش قیمت دیده شود تخلف است و مردم می توانند تخلفات را به سامانه ١٩٠ یا تلفن١۶۶۶ اعلام کنند.

وی ادامه داد: مقایسه ۵٠ درصد حداقل بازار نشان می‌دهد که دارو با قیمت پایین‌تر در حال توزیع است.

ناصحی با اشاره به طرح نسخه الکترونیک گفت: این طرح فواید زیادی برای پرداخت مناسب‌تر و ساماندهی ارز دارو خواهد داشت و در کنار این طرح وزارت بهداشت برنامه‌های برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت دارد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: پرداخت‌های ما تا پایان خرداد تسویه شده و پرداخت‌های نسخه الکترونیک تا پایان تیر پرداخت شده است.

وی گفت:١٨ ماه است که پرداخت‌های ما در مراکز دولتی و خصوصی بروز است و ما به هیچ مرکزی بدهی نداریم.

وی ادامه داد: خدمات بیماران اوتیسم و توانبخشی افزایش یافته و امیدواریم ساماندهی پرداخت برای بیماران خاص و صعب العلاج را هم داشته باشیم.

کد خبر: ۱۶۸٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha