۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
لزوم تغییر در شاخص های قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحدهای مسکونی
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

لزوم تغییر در شاخص های قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحدهای مسکونی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأمین ۷۰ درصد زمین‌های مورد نیاز ۴ ساله نهضت ملی مسکن برضرورت همراهی سازمان نظام مهندسی برای تغییر در شاخص های قیمت، کیفیت و سرعت ساخت واحد های مسکونی تأکید کرد.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه اعطای حکم اعضای نهمین دوره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، ضمن تسلیت ایام اربعین گفت: حادثه عاشورا یک بصیرت است و یاران امام حسین(ع) بخاطر بصیرت ماندند و همراهی کردند نه تکلیف، ان شاءالله توفیق داشته باشیم تا بصیرت عاشورایی نصیبمان شود.

قاسمی ضمن تبریک به اعضای منتخب، خاطر نشان کرد: مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده ماست و امیدوارم با روحیه جهادی و خدمت به کشور برای آخرت خود توشه‌ای فراهم کنیم.

وی به تشریح وضعیت کنونی بازار مسکن کشور پرداخت و بر ضرورت ایجاد تحول اساسی در تولید مسکن با استفاده از تجربیات نخبگان سازمان نظام مهندسی کشور تاکید کرد.

قاسمی بیان کرد: مسکن کشور در ۳ شاخص قیمت، کیفیت و سرعت ساخت با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که میاز به توجه جدی است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام ضرورت ایجاد تحول در حوزه صنعتی سازی مسکن با کمک شرکت‌های دانش بنیان و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: روش‌های سنتی کنونی در ساخت مسکن نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت و باید این ۳ شاخص مهم را با همکاری یکدیگر اصلاح کنیم.

وی اذعان کرد: سازمان نظام مهندسی به عنوان نخبگان کشور در حوزه مهندسی مشغول فعالیت هستند و می‌توانند حوزه مسکن را با تحول جدی همراه کرده و عقب ماندگی این حوزه را با بیش از ۸ میلیون مستاجر و جوانانی که به دلیل نداشتن مسکن ازدواج نکرده‌اند، جبران کنند.

قاسمی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، مهم‌ترین راه حل بازار مسکن را نزدیک کردن میزان عرضه و یا تولید به تقاضا دانست و گفت: حداقل به ۴۰۰ هزار همت (هزار میلیارد تومان) در سال برای ساخت یک میلیون مسکن نیاز داریم و این عدد در نقدینگی و بودجه کشور رقمی بسیار سنگین است اما می‌کوشیم تا این عدد را به مسکن اختصاص دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد زمین‌های ۴ ساله نهضت ملی مسکن را تامین کرده‌ایم، گفت: طبق دستور رئیس جمهور باید تا پایان شهریور ماه تکلیف زمین‌های مورد نیاز ۴ میلیون مسکن مشخص شود، به همین منظور دستورات لازم به استانداران ابلاغ شد تا اسناد تمام زمین‌های مورد درخواست، به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود که البته طبق حکم قانون است.

وی نقش سازمان نظام مهندسی کشور را در افزایش کیفیت ساخت و سازهای طرح نهضت ملی مسکن تعیین کننده دانست و افزود: از جمله اقدامات‌ انجام شده در افزایش کیفی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن کاهش تعداد واحد های مسکونی برای ساخت در هر هکتار است.

قاسمی خاطر نشان کرد: همچنین در شهرهایی که زمین کافی وجود دارد، ۲۰۰ متر زمین علاوه بر وام و موارد مربوط به صدور پروانه به مردم اعطا می‌شود تا خود به ساخت مسکن اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با روش‌هایی مثل خودمالکی و مشارکتی به توسعه مسکن پرداختیم و در حال حاضر ۳۰۰ هزار واحد به شکل خودمالکی در سطح کشور در حال ساخت است.

کد خبر: ۱۶۸٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خدری IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      0 0
      پس پول نفت کجا میره