۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی قم
امسال انجام می‌شود؛

پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی قم

قم - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: این سازمان در سال ۹۹ به دنبال پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان در چارچوب سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و بازسازی و تولیدی است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، محمود سیجانی اظهار کرد: فعالان اقتصادی استان علاوه بر فعالیت در زمینه تولید در زمینه مسئولیت اجتماعی خود در مبارزه با کرونا فعالیت زیادی کردند و کمک‌های بسیاری را به بخش درمانی قم داشتند.

وی تأمین تسهیلات مورد نیاز بخش تولید استان قم را ضروری دانست و بیان کرد: تأمین مواد اولیه مورد نیاز و تسهیل واردات مواد اولیه و قطعات و ماشین آلات برای این بخش اهمیت زیادی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: برای اینکه بخش تولید به جهش برسد، باید تحریک تقاضا در جامعه انجام شود، به بخش موادغذایی به دلیل شیوع کرونا آسیب رسید و این مساله به خصوص در استان قم در زمینه سوهان نمایان است.

وی افزود: امسال به نام جهش تولید نامگذاری و پنج راهبرد برای جهش تولید در استان قم شناسایی شد، تکمیل و راه‌اندازی ۱۸۰ واحد صنعتی، فعال سازی ۲۵ تولید راکد، بازسازی و نوسازی ۲۰ واحد تولیدی و افزایش ظرفیت تولید ۴۵ واحد تولیدی از جمله اهداف استان قم در زمینه جهش تولید در سال جاری است.

سیجانی عنوان کرد: همزمان با شیوع کرونا و محدودیت در رفت و آمد مردم، فرصتی برای توسعه فروش اینترنتی در استان فراهم شد و توزیع اقلام بهداشتی به صورت اینترنتی به فروش رسید.

وی ادامه داد: به دنبال برگزاری نمایشگاه محصولات ساخت داخل در استان قم هستیم، شناسایی و داخلی سازی ۱۵ ماده اولیه وارداتی را در سال جاری هدف گذاری کردیم، اگر ماده‌ای ساخت داخل شد، باید دولت در واردات آن ماده محدودیت ایجاد کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: این سازمان در سال جاری به دنبال پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان در چارچوب سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و بازسازی و تولیدی است که اجرای این برنامه مستلزم مشارکت و همراهی بانک‌های قم در اعطای تسهیلات و توثیق وثایق است.

وی تصریح کرد: از جمله پیشنهادات برای دستیابی به جهش تولید، تسریع در تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی و طرح‌های صنعتی از قبیل زمین، آب، برق و گاز و تأمین و تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای (ماشین آلات و قطعات) برای واحدهای تولیدی است.

سیجانی خاطرنشان کرد: ایجاد شرایط و تسهیلات لازم برای انجام مطالعات تهاتری (تبادل کالا با کالا) در راستای رونق صادرات و تغییر نگرش و تسهیل امور و همراهی منابع طبیعی استان قم برای سرمایه گذاری و فعال کردن واحدهای راکد از جمله پیشنهادات برای دستیابی به جهش تولید است.

کد خبر: ۱۶٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha