۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
تنها ۱۷.۹۹ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان جنوبی آب ذخیره دارند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی:

تنها ۱۷.۹۹ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان جنوبی آب ذخیره دارند

بیرجند-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی بااشاره به اینکه در حال حاضر تنها ۱۷.۹۹ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان‌جنوبی آب ذخیره دارند، گفت: مجموع آب ذخیره در سدهای استان ۱۳.۶ میلیون متر مکعب است.

سعید سروری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در حال حاضر تنها ۱۷.۹۹ درصد از مخازن سدهای خراسان‌جنوبی آب ذخیره دارند که یک زنگ هشدار جدی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در سال گذشته در این زمان سدهای خراسان جنوبی ۱۳.۹ میلیون متر مکعب آب داشتند که این آمار در حال حاضر به ۱۳.۶ میلیون متر مکعب آب کاهش یافته است.

سروری ادامه‌داد: به صورت مجزا نیز وضعیت سدهای خراسان جنوبی نشان می‌دهد که در مصرف آب باید بیش از قبل صرفه جویی و دقت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حجم فعلی مخزن سد رزه شهرستان درمیان ۶.۶۲ میلیون مترمکعب است، بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد که تنها ۲۷.۴۰ درصد از این سد آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: حجم کلی مخزن سد دره بید شهرستان طبس نیز ۴.۲ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر با حجم فعلی ۰.۲۳ متر مکعب آب تنها ۵.۴۸ درصد آن آب دارد.

سروری با بیان اینکه تنها ۲۳.۶۶ درصد از حجم مخزن سد نهرین شهرستان طبس آب دارد، گفت: حجم فعلی این مخزن در حال حاضر تنها ۰.۸۹ متر مکعب است.

وی با اشاره به اینکه حجم فعلی مخزن سد فرخی شهرستان قائنات در حال حاضر ۲.۱۹ میلیون مترمکعب است، بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد که تنها۲۴.۸۰ درصد از حجم مخزن این سد آب دارد.

سروری درباره وضعیت سد شهید پارسا در شهرستان در شهرستان سرایان اظهارکرد: حجم کلی مخزن در تراز نرمال ۴.۱۳ میلیون متر مکعب آب است که در حال حاضر ۱۷.۴۳ درصد از آن آب دارد.

مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: مخزن سد کریت شهرستان طبس نیز در حال حاضر ۰.۴۰ درصد آب دارد که نشان دهنده پر بودن تنها ۵.۲۸ درصد از حجم کلی مخزن این سد است.

سروری با اشاره به اینکه حجم فعلی مخزن سد حاجی آباد شهرستان زیرکوه در حال حاضر ۱.۰۹ میلیون مترمکعب است، بیان‌کرد: این آمار نشان می‌دهد که تنها۱۷.۸۳ درصد از حجم مخزن این سد آب دارد.

وی یادآور شد: درصد پر بودن حجم کلی مخزن سد سیاهو شهرستان سربیشه نیز تنها ۸.۶۲ درصد است.

کد خبر: ۱۶۷٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha