۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
۱۶ هزار کارگر مازندرانی متقاضی بازنشستگی مشاغل سخت شدند
در گفتگو با بازار مطرح شد

۱۶ هزار کارگر مازندرانی متقاضی بازنشستگی مشاغل سخت شدند

ساری - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ۱۶ هزار کارگر استان در سال قبل تقاضای مزایای مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی داشتند.

کامران اصغری در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه سال گذشته ۱۷ هزار پرونده در شورای روابط کار بررسی شد گفت: ۱۶ هزار پرونده سختی و زیان آور کارگران و تقاضای بازنشستگی نیز بررسی شده است.

وی با اشاره به آسیب کرونا به بخش کارگری اظهار داشت: از اردیبهشت ماه سعی شد تا واحدهای تولیدی را با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال کنیم و برخی از کارگران به سرکار بازگشتند.

وی در پاسخ به واگذاری صنایع چوب و کاغذ و آگهی واگذاری آن گفت: جلوی این مزایده فعلا گرفته شد و بنا داریم آگهی مزایده نامحدود برای واگذاری آن منتشر کنیم.

اصغری همچنین با بیان اینکه برای حمایت از کارگران آسیب دیده اقداماتی نظیر پرداخت یارانه معیشتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی، وام یک میلیون تومانی و غیره انجام شده است، افزود: از ۲۰ هزار کارگری که تقاضای دریافت بیمه کاری کردند بیش از هفت هزار نفر مشمول دریافت بیمه شناخته شدند.

مدیرکل تعاون مازندران به شناسایی ۵۴ هزار کارگر ساختمانی در استان اشاره کرد و درباره دستمزد کارگران گفت: این دستمزد نسبت به سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۶٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha