۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
کسب و کارها در وزارت صمت رتبه بندی می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کسب و کارها در وزارت صمت رتبه بندی می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رتبه بندی کسب و کارها در وزارت صمت خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت معلولان و زنان سرپرست خانواده را به عنوان یک امتیاز برای کسب و کارها در نظر می‌گیریم.

به گزارش بازار، سید رضا فاطمی امین در دیدار چهره به چهره با مردم شهربابک، با بیان اینکه همه تلاش ما این است که تولید و فعالیت اقتصادی رونق یابد و موانع برطرف شود، افزود: ما قواعدی برای سرمایه‌گذاری داریم که ان شاالله طبق همان قواعد حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در مورد موضوع مزایده‌های معدنی، اولویت با افرادی است که فرآوری این مواد معدنی را انجام می‌دهند لذا در بهره‌برداری از معادن و اخیرا در ۲ هفته گذشته، مجموعه‌ای از مقررات معدن یکپارچه سازی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید نیروهای بومی هر منطقه در معادن بکارگیری شوند، گفت: اگر نیروهای بومی مناطق متخصص نیستند در حین انجام کار، آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شود تا بتوانند جذب کار شوند و این امر بهانه نشود که نیرو متخصص نبود و ما مجبور شدیم از جای دیگر نیرو بکار بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: زمانیکه یک معدن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد خواه یا ناخواه یکسری مشکلات زیست محیطی و مسائل مختلف پیش می‌آورد که در این راستا باید وقت گذاشت تا خسارات جبران شود.

وی از رتبه بندی کسب و کارها در وزارت صنعت و معدن و تجارت خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت معلولان و زنان سرپرست خانواده را به عنوان یک امتیاز برای کسب و کارها در نظر میگیریم.

فاطمی امین ادامه داد: پیشرفت در هر منطقه باید متوازن باشد، اگر شهرستان صنعتی است باید در کنار صنعت همه چیز به موازات توسعه یابد.

وزیر صمت در رابطه با دغدغه‌ی مردم برای دشت ریواس شهربابک، تاکید کرد: پیگیر حفظ دشت ریواس خواهیم بود.

گفتنی است؛ در این مراسم مسائل مربوط زیرساخت‌های فرهنگی، بهداشتی، کنترل آلایندگی معادن، مشکلات دامداران و کشاورزان، کمبود آب در مناطق روستایی، ساماندهی راه‌های مواصلاتی و رفع خسارت‌های وارده از سیل اخیر بحث شد.

همچنین مشکلاتی از قبیل کمبود تجهیزات درمانی و برخوردار نبودن از بیمارستان مجهز، درخواست اهالی روستاهای اطراف معادن برای برخورداری از سهمیه‌ی جذب نیرو در شرکت‌های معدنی، مشکلات کارگری شرکت‌های معدنی و مسائل مربوط به معلولان در ملاقات عمومی با وزیر بیان شد.

فاطمی مقدم وزیر صنعت، معدن و تجارت استان نیز در پاسخ به دغدغه‌های مردم در جذب نیرو در شرکت، بر استفاده از نیروهای بومی و همچنین بر پیگیری اختیارات به اتحادیه فیروزه تاکید کرد.

کد خبر: ۱۶۷٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha