۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
حمایت دولت از کشاورزان| اقتصاد روستاها فعال شود
رئیس جمهور:

حمایت دولت از کشاورزان| اقتصاد روستاها فعال شود

بم- رئیس جمهور با اشاره به حمایت دولت از فعالان حوزه کشاورزی گفت: امروز حمایت از کشاورزان واجب است و افزایش تولید باعث عزت کشور می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر جمعه در مردم بم با اشاره به اینکه بم یک منطقه تولیدکننده محصولات کشاورزی در کشور است، اظهار کرد: مردم این دیار تولیدکننده و مولد هستند. امروز نخلیات در بم زبانزد همگان است و محصولات مرغوب این خطه شناخته شده است.

رئیسی با اشاره به اینکه تولیدات بم در جایگاه ممتازی قرار دارد، ادامه داد: صنایع و واحدهای تولیدی جدید در بم ایجاد شد که بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز «تولید» محور کارهاست و بم در این زمینه گام های خوبی برداشته است و آینده خوبی در انتظار این منطقه است.

رئیسی گفت: دولت از تولیدکنندگان شهرستان بم به ویژه در نخیلات حمایت جدی می کند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی گفت: کشاورز باید احساس کند اقتصاد در روستا فعال است و کشاورزی برای او به صرفه است. امروز حمایت از کشاورزان واجب است و افزایش تولید باعث عزت کشور می شود.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم کاهش تصدی گری دولت اظهار کرد: نقش بخش خصوصی، کشاورزان و مردم باید پررنگ تر شود و دولت نقش هدایت و نظارت را ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه زمینه های کار و فعالیت باید در شهرستان ها ایجاد شود، افزود: گزینش نیروهای بومی در استان و شهرستان برای ما اولویت دارد.

رئیس جمهور اجرای عدالت را محور کار دولت سیزدهم دانست و گفت: در بودجه ۱۴۰۱ محور را اجرای عدالت قرار داده ایم و مستند ما برای این مساله، آمایش سرزمینی است تا بر این اساس به مناطق محروم توجه بیشتری شود.

رئیس جمهور اظهار کرد: مردم در بم و مناطق اطراف آن دچار محرومیت و مشکلاتی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: دولت امروز ماموریتی جز اجرای عدالت و عمل به حق ندارد.

رئیسی گفت: با توجه به ضرورت توسعه یافتگی جنوب کرمان تشکیل استان جنوبی کرمان در دستور کار است. برای استان شدن شاخص هایی وجود دارد که در بررسی های کارشناسی مدنظر قرار می گیرد. در استان کرمان مناطق مختلفی درخواست استان شدن را دارند و باید شاخص ها مورد بررسی قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۶۷٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      لطف کن آقای رئیس جمهور بیشتر ازاین نمک به زخم روستانریز. چطوراقتصاددر روستاهارونق داشته باشد که دامداروبه خاک سیاه نشوندی