۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
اکسپرت فارکس رایگان

اکسپرت فارکس رایگان

اکسپرت فارکس و دنیای معاملات اتومات فارکس بسیار پیچیده است. اگر میخواهید در بازار فارکس از اکسپرتهای حرفه ای و مناسب بصورت رایگان استفاده کنید حتما این مقاله را مشاهده کنید.

به گزارش بازار، اکسپرت در لغت به معنای متخصص است. شرکتی که برنامه متاتریدر ۴ را طراحی کرده‌است، قابلیت‌هایی را در این برنامه ایجاد کرده‌است که به معامله‌گران بورس اجازه می‌دهد که بتوانند روش‌های معاملاتی خود را به‌صورت ۲۴ ساعته در بازار مدیریت و اجراکنند. اکسپرت فارکس اصطلاحی است که به این برنامه‌ها که با برنامه نویسی در محیط متاتریدر ایجاد می‌شوند، اطلاق می‌گردد. به این برنامه‌ها ربات فارکس نیز گفته می‌شود. هنگامی که معامله‌گران از اکسپرت استفاده می‌کنند، دیگر نیازی به بررسی لحظه‌ای قیمت‌ها و تحلیل مرتب بازار ندارند، چرا که اکسپرت با نهایت دقت به‌صورت ۲۴ ساعته این کار را برای آن‌ها انجام می‌دهد.

برخی از انواع اکسپرت‌ها رایگان در دسترس هستند که معامله‌گران درصورت تمایل به‌استفاده از یک اکسپرت فارکس رایگان، می‌توانند اقدام به دانلود اکسپرت فارکس موردنظر نموده و به‌راحتی مورد استفاده قرار دهند؛ اما برای استفاده از اغلب اکسپرت‌های فارکس باید هزینه‌ پرداخت شود.

انواع اکسپرت فارکس

به طور کلی اکسپرت‌ها به دو دسته‌ تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

اکسپرتهای تمام اتوماتیک

اکسپرت‌های تمام اتوماتیک که به آن‌ها اکسپرت‌های هوشمند نیز گفته می‌شود، تمامی کارهای تحلیل و بررسی بازار را به‌صورت اتوماتیک انجام داده و در صورت یافتن موقعیت معاملاتی مناسب، معامله را نیز انجام می‌دهند. توجه داشته‌باشید که در استفاده از اکسپرت‌های معاملاتی تمام اتوماتیک خیلی باید احتیاط شود، چرا که این دسته از اکسپرت‌ها به حساب معاملاتی کاربران دسترسی کامل دارند و در صورت بروز هرگونه خطایی در عملکرد آن‌ها، ممکن است زیان مالی بسیار زیادی بر کاربران وارد ‌کنند. با این اوصاف حتی در استفاده از بهترین اکسپرت فارکس نیز رعایت جانب احتیاط کاملا ضروری است.

اکسپرتهای نیمه اتوماتیک

اکسپرت‌های نیمه اتوماتیک که اکسپرت‌های کاربردی نیز نامیده می‌شوند، به دسته‌ای از ربات‌های معامله‌گر اطلاق می‌شوند که تنها به‌عنوان یک ابزار کمکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌عنوان مثال در مواقعی که معامله‌گر به سبب داشتن یک حساب باز، به مدت چند ساعت نیاز به رصد بازار دارد، در این شرایط اکسپرت‌های کاربردی، به‌عنوان یک ابزار کمکی این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین در استفاده از این نوع از ربات‌های معامله‌گر، ترید اصلی بر عهده‌ معامله‌گر بوده و مدریت امور دیگر به این اکسپرت‌ها واگذار می‌شود.

اکسپرت فارکس رایگان

مزایای اکسپرت فارکس

۱. اکسپرت‌ فارکس می‌تواند ۲۴ ساعته بدون نیاز به دخالت انسان معامله‌کنند. این مسئله برای معامله‌گران روزانه که ممکن است بخواهند به کار دیگری بپردازند و یا به تجارت دیگری مشغول باشند، بسیار مفید است؛ زیرا بازار ارز به‌صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته باز است. بنابراین اگر اکسپرتی به درستی طراحی و برنامه نویسی شود، می‌تواند چندین ساعت بدون خستگی کل بازار را بررسی کرده و از فرصت‌های فوق‌العاده معاملاتی شما را آگاه ‌کنند. بدین ترتیب موجب صرفه‌جویی در زمان و انرژی معامله‌گران خواهد شد.

۲. نیازی به دخالت انسان نیست، چرا که دخالت انسان شامل احساسات و استرس زیادی نیز می‌شود که می‌تواند منجر به اشتباه برای افراد تازه‌کار در هنگام معامله شود. به‌عنوان نمونه احساسات هیجانی ممکن است معامله‌گران را تشویق کند که یک معامله زیان‌ده را بیش از حد نگه دارند و در نتیجه میزان زیان آن‌ها نیز بیشتر شود و یا ممکن است موجب شود که در یک معامله سود ده، قبل از اینکه کل سود را شکارکنند، زودتر از معامله خارج شوند. خودکارکردن معاملات از طریق استفاده از اکسپرت‌ها به کاربران کمک می‌کند تا از چنین عواطفی دوری‌کنند.

۳. ربات‌های فارکس می‌توانند بسیار سریع‌تر و با کارایی بیشتری کارکنند و به طور کلی سرعت بسیار بالایی در انجام محاسبات ریاضی و انجام کار دارند.

۴. اکسپرت‌ها قادرند استراتژی‌های معاملاتی پیچیده‌تری را اجراکنند که معامله‌گران تازه کار ممکن است آن‌ها را درک نکنند. آن‌ها می‌توانند از دامنه بسیار وسیعی از اطلاعات مختلف استفاده‌کنند که از جمله این اطلاعات می‌توان به اطلاعات حساب معاملاتی، اطلاعات ایجادشده توسط اندیکاتورهای مختلف، اعلان‌های اقتصادی، حرکات خاص قیمت و ... اشاره کرد. هم‌چنین ‌همان‌طور که گفته شد، قابلیت ایجاد برنامه‌های پیچیده نیز به کاربران این امکان را می‌دهد که ‌استراتژی‌هایی را طراحی‌کنند که حتی می‌توان گفت اجرای آن توسط انسان ممکن نیست و یا بسیار دشوار است. این توانایی، اکسپرت‌ فارکس را به یک ابزار قدرتمند در زمینه بررسی، تحلیل و هم‌چنین انجام معاملات در بازار تبدیل کرده‌است.

بنابراین با وجود این‌که هر معامله‌گری در هر سطحی می‌تواند از ربات‌های معاملاتی استفاده کند، اما می‌توان گفت که این ربات‌ها مخصوصاً برای تازه‌کارهایی که تازه در حال یادگیری هستند بسیار مفید هستند.

۵. گرفتن بک تست با ربات‌های فارکس بسیار ساده‌تر و سریع‌تر است. به‌عبارتی اکسپرت به شما این امکان را می‌دهد که‌ استراتژی خود را در گذشته بازار تحلیل و بررسی کرده و بتوانید درستی و صحت آن را تست کنید که این امکان به بهینه‌سازی استراتژی معامله‌گران کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

۶. اکسپرت‌ها قابلیت مدیریت چندین حساب به‌صورت هم‌زمان را نیز دارا هستند.

اکسپرت فارکس رایگان

معایب استفاده از اکسپرت فارکس

۱. برای استفاده از ربات‌های معاملاتی فارکس، داشتن یک اتصال اینترنت قوی، با کیفیت و پرسرعت که دائماً در حال استفاده ‌است، ضروری است و هم‌چنین حتما باید یک کامپیوتر خوب نیز برای استفاده از ربات‌های معاملاتی در دسترس باشد که این مسائل را می‌توان جزء معایب اکسپرت‌ها محسوب کرد.

۲. ربات‌های معامله‌گر عنصر انسانی احساسی معاملات فارکس را حذف می‌کنند که این مسئله جزء محاسن آن‌ها محسوب می‌شود. با این حال، اکسپرت فارکس ظرفیت تخیل یا فکر انسان را نیز ندارد. موفق‌ترین معامله‌گران فارکس معمولاً مهارت‌ها و دانش زیادی دارند که هنگام استفاده از ربات‌ها دانش و تجربه آن‌ها بدون استفاده می‌ماند و ازبین‌می‌رود.

۳‌. اکسپرت‌های معاملات فارکس معمولاً در خواندن داده‌های بنیادی یا تفسیر آن‌ها نیز خوب نیستند و این مورد نیز از جمله معایب آن‌هاست.

۴‌. گاهی اوقات برخی از اکسپرت‌ها بر خلاف ادعا که گفته می‌شود بسیار سود ده و کاربردی هستند، متأسفانه کاربرد چندانی ندارند و ممکن است در حد انتظار سود ده نباشند؛ بنابراین تمامی اکسپرت‌ها باید قبل از استفاده مورد آزمایش قرار گرفته و میزان بازدهی آن‌ها تست شود.

۵‌. اکسپرت‌های فارکس دارای یک سری قواعد و منطق ریاضی هستند، اما همواره به یک مدیر نیاز دارند که دائما عملکرد و معاملات آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند؛ بنابراین همواره باید بر میزان بازدهی و نحوه عملکرد آن‌ها نظارت شود.

بروکر مناسب اکسپرت فارکس

یقینا هر بروکری مناسب استفاده هر نوع اکسپرتی نخواهد بود. بعنوان مثال اکسپرتی که شیوه معاملات اسکالپ دارد باید در بروکر فارکس با اسپرد پایین و سرعت انجام معاملات بالا استفاده شود.

یا حتی برخی از بروکرهای فارکس هستند که استفاده از اکسپرت را ممنوع کرده اند و به کاربران خود اجازه استفاده از اکسپرت را نمیدهند.

برای آشنایی بیشتر با بروکر فارکس مناسب اکسپرت بهتر است مقاله بهترین بروکر فارکس سایت تجارت فارکس را مطالعه کنید.

کد خبر: ۱۶۷٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha