۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
نقدینگی را به سمت تولید می بریم/ آغاز دور دوم سفرهای استانی در آینده ای نزدیک
رئیسی:

نقدینگی را به سمت تولید می بریم/ آغاز دور دوم سفرهای استانی در آینده ای نزدیک

کرمان- رئیس جمهور رفع مشکلات اقتصادی را از اولویت های دولت دانست و گفت: در حال مدیریت شرایط هستیم که نقدینگی را به سمت تولید ببریم.

به گزارش خبرنگار بازار، سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در جمع مردم کرمان در مصلی امام علی این شهر گفت: در استان کرمان به برکت انقلاب تلاش های زیادی انجام شده اما باز هم در برخی نقاط شاهد محرومیت هایی هستیم. زدودن فقر از چهره استان کرمان مشارکت مردم و مجاهدت مسئولان را می طلبد.

رئیس جمهور بیان کرد: امیدواریم در این سفر مجموعه ای از مصوبات در جهت به سامان رساندن پروژه های نیمه تمام انجام شود.

وی گفت: سی و یک سفر استانی در دستور کار دولت بود که در این مسیر برخی ملامت کردند و معنای حضور در میان مردم را درک نکردند اما این مساله باعث نشد که ما میدان را ترک کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه خودمان را گرفتار حاشیه ها نکرده ایم، افزود: برخی به دنبال به حاشیه کشیدن دولت بودند اما تاکید کردم که دولت سیزدهم نباید وارد حاشیه ها شود و باید به متن توجه شود. متن به معنای خدمت گذاری به مردم، رونق صنعت، کاهش بیکاری و... است.

رئیس جمهور بیان کرد: در سفرهای استانی تصمیماتی برای ساماندهی پروژه های نیمه تمام و به نتیجه رساندن کارها انجام شده است.

دور دوم سفرهای استانی به زودی آغاز می شود

وی با اشاره به اینکه دور اول سفرهای استانی دولت در کرمان به پایان می رسد، افزود: بعد از مدت کوتاهی دور دوم سفرهای استانی با هدف پی گیری مصوبات قبلی و رفع مشکلات آغاز می شود.

رئیسی بیان کرد: این دوره باید دوره تغییر و تحول باشد و دولت تغییر و تحول را به نام مردم و در جهت رفع مشکلات مردم دنبال خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام تلاش دولت برای مهار تورم است؛ افزود: ما در حال پرداخت بدهی هایی هستیم که از دولت قبل ایجاد شده است. هر ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی های قبلی را پرداخت می کنند در واقع دیگران هزینه کردند و ما باید در این دولت پرداخت کنیم. ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را در سال ۱۴۰۰ پشت سر گذاشتیم.

افزایش تبادلات تجاری با کشورهای همسایه

وی از تقویت ارتباط با همسایگان و تبادلات تجاری خبر داد و افزود: مصمم به کاهش بیکاری هستیم و طبق آمارها در سال اول وعده ها تحقق یافته است.

رئیسی بیان کرد: همچنین اقدامات خوبی در بحث مسکن در سراسر کشور انجام داده ایم. یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسکن در حال ساخت و ساز است که بخشی از آن ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: ما ادعا کردیم یک میلیون مسکن در سال خواهیم ساخت که البته در قانون هم این تعداد آمده و نیاز جدی کشور است؛ این در حالیست که در سال های گذشته فقط ۲۵۰ هزار مسکن ایجاد شده و در این زمینه عقب ماندگی داریم.

رئیس جمهور مهم ترین عقب ماندگی را مربوط به حوزه عدالت اجتماعی دانست و افزود: در دولت مصمم هستیم که اجرای عدالت را با قوت اجرا کنیم.

وی بیان کرد: رفع مشکلات اقتصادی برای دولت محوریت دارد و زیرساخت هایی در این زمینه در حال آماده شدن است.

وی گفت: سرمایه گذاری داخلی و خارجی را آغاز کرده ایم برای افزایش تولید گام های بسیاری برداشته شده است. از شرکت های بزرگ به عنوان پیشگامان اقتصادی حمایت می کنیم.

رئیسی بیان کرد: فقط در یک مورد ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط شرکت های بزرگ داخلی مثل مس، گل گهر و... انجام شده است.

نقدینگی را به سمت تولید می بریم

وی با اشاره به اینکه در همه مواقع نگران ایجاد نقدینگی هستیم، ادامه داد: در حال مدیریت شرایط هستیم به گونه ای که نقدینگی به سمت تولید برود. کارهای بزرگی در پالایشگاه ها و پتروپالاشگاه با سرمایه گذاری بانک ها در حال انجام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمینه سرمایه گذاری خارجی رقم های قابل توجهی در حال انجام است، گفت: آینده ای بسیار روشن در انتظار ملت ایران است.

وی در خصوص مبارزه با فساد گفت: در دستگاه اجرایی به دنبال حذف بسترهای فسادزا هستیم. در قالب اصلاحات اقتصادی باید بسترهای ایجاد رانت خواری، فساد، زد و بند اصلاح شود.

رئیسی ادامه داد: از روز اول به دنبال اصلاح بسترهای فسادزا در تمامی نظامات اقتصادی بودیم و اکنون هم مصمم به ادامه این مساله هستیم.

وی در خصوص سفر به کرمان هم گفت: مصوباتی برای این سفر در نظر گرفته شده و برای رفع بسیاری از مسائل فکر شده است که نتیجه آن در جلسه شورای اداری به اطلاع مردم می رسد.

رئیسی گفت: در این سفر همه مسائل را نمی توانیم پوشش دهیم اما اولویت ها را پوشش خواهیم دادیم و مابقی موارد ضروری را در مراحل بعد بررسی می کنیم.

کد خبر: ۱۶۷٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهزاد IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      0 0
      جناب آقای رئیسی شرکت تپکو در اراک با ظرفیت ۲۶۰۰ دستگاه تجهیزات سنگین راهداری و معدنی تشنه نقدینگی برای تولیده لطفاً حتما نظری هم به این شرکت داشته باشید تا ماشین آلات فرسوده و از رده خارج با دلار ۳۲ هزار تومانی وارد کشور نشه