۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
فقر زیبنده کرمان نیست/ دولت برای رفع محرومیت ها مصمم است
رئیس جمهور:

فقر زیبنده کرمان نیست/ دولت برای رفع محرومیت ها مصمم است

کرمان- رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های فراوان در استان کرمان، فقر و محرومیت را زیبنده این استان ندانست و گفت: دولت مصمم است در این زمینه گام های جدی بردارد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه کرمان اظهار کرد: حسن ختام سفرهای استانی ما کرمان است و امیدوارم بتوانیم در این سفر آنچه که خواست مردم است را به انجام برسانیم.

رئیسی ادامه داد: بررسی هایی قبلا نسبت به مشکلات استان ها و برخی از کمبودهای استان کرمان انجام شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان کرمان عنوان کرد: کرمان ظرفیت های زیادی در حوزه های کشاورزی و معدنی داراست به گونه ای که آن را به عنوان بهشت معادن می شناسند. همچنین این استان ظرفیت بسیار گسترده ای در زمینه گردشگری دارد.

رئیسی گفت: کرمان از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد، جوان و تحصیل کرده برخوردار است. ۱۰۰ مرکز دانشگاهی، آموزش عالی و مراکز پرورش نیروی انسانی در این استان دایر است. همه این ها ظرفیت های بزرگی است که در استان وجود دارد.

رئیس جمهور بیان کرد: با وجود این ظرفیت ها بیکاری در کرمان معنا و مفهوم ندارد. فقر و محرومیتی که امروز در استان به ویژه در جنوب داریم زیبنده نیست. دولت در زمینه تکمیل پروژه های نیمه تمام و رفع فقر و محرومیت که چهره زیبای استان را مخدوش کرده، مصمم است.

وی با اشاره به اینکه هر کجا مشارکت مردم بوده کارها با موفقیت پیش رفته است، ادامه داد: مشارکت در سرمایه گذاری به ویژه در جنوب بسیار اهمیت دارد.

رئیسی با بیان اینکه زمینه برای سرمایه گذاری در استان کرمان وجود دارد، افزود: شراکت مردم در معادن مهم و تاثیرگذار است این اقدام باید به نحوی باشد که بتوان مشکلات استان را با وجود این معادن که جزو ذخایر ارزشمند کشور محسوب می شود، رفع کرد.

وی عنوان کرد: در مجموع با نظرخواهی از مسئولان استانی برنامه ای به عنوان مصوبات برای استان کرمان پیش بینی شده است که نهایی شدن آن در گرو جلسه شورای اداری است. تمام تلاشمان را خواهیم کرد که این مصوبات اجرایی شود.

رئیسی گفت: در این سفر دو روزه فرصت حضور در تمامی شهرستان ها وجود ندارد و ان شاالله در سفری دیگر در تمامی شهرستان ها حضور خواهم یافت.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha