۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
تفویض بخش زیادی از اختیارات به استان ها آغاز شده است
وزیر اقتصاد:

تفویض بخش زیادی از اختیارات به استان ها آغاز شده است

کرمان- وزیر اقتصاد واگذاری اختیارات به استان ها را در توسعه منطقه ای تاثیرگذار دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع در وزارت اقتصاد و دارایی تفویض بخش زیادی از اختیارات به استان ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید احسان خاندوزی ظهر پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی استان کرمان اظهار کرد: از بین شاخص های اقتصادی کلان کشور شاخص تورم و بی ثباتی در نظام قیمت ها دارای وضعیت نامطلوبی است که باید در این زمینه به سرعت اقدام شود.

وی واگذاری اختیارات به استان ها را در توسعه منطقه ای تاثیرگذار دانست و افزود: با توجه به اهمیت موضوع در وزارت اقتصاد و دارایی تفویض بخش زیادی از اختیارات به استان ها آغاز شده است.

خاندوزی با اشاره به نرخ بالای تورم در سال های گذشته اظهار کرد: این مساله باعث فشار زیاد به معیشت مردم و تولیدکنندگان شد.

وزیر اقتصاد و دارایی از تلاش برای کمک به حوزه تولید خبر داد و افزود: از تمامی اهرم ها و ظرفیت ها در سیاست های پولی، مالی و بودجه ای در زمینه مهار و کنترل تورم استفاده می کنیم. اعتقاد داریم که فعالان اقتصادی باید در جریان هدف گذاری دولت باشند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست های پولی باید منجر به منضبط شدن عملکرد بانک ها و کنترل نقدینگی شود، گفت: چنانچه امسال هم افزایش ۴۰، ۵۰ درصدی نقدینگی را داشته باشیم تورم هم همچنان بالا می ماند به همین دلیل این وزارتخانه به صورت ویژه سیاست های کنترلی را انجام می دهد.

خاندوزی با اشاره به اینکه مالیات ها باید در استان ها پرداخت شود، افزود: مالیات های ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت در استان های دیگر وصول می شد اما از امسال قرار است مالیات و عوارض آنها به همان استان برگردد.

کد خبر: ۱۶۷٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha