۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
خاموشی‌های گسترده در آلمان و اسپانیا

خاموشی‌های گسترده در آلمان و اسپانیا

تدابیر فوق العاده دولت آلمان برای مقابله با بحران کمبود انرژی، شامل خاموشی‌های گسترده در این کشور با هدف صرفه جویی در مصرف برق است.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، تدابیر فوق العاده دولت آلمان برای مقابله با بحران کمبود انرژی، شامل خاموشی‌های گسترده در این کشور با هدف صرفه جویی در مصرف برق است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در برلین گفت: اوضاع پایتخت آلمان در فصل تابستان آرام به نظر می‌رسد، اما با غروب خورشید، خاموشی‌ها پدیدار می‌شود و تاریکی بخش‌های گسترده‌ای از شهر برلین را فرا می‌گیرد. اینجا دروازه برلین و این هم ساختمان صدراعظم آلمان است که تقریبا غرق در تاریکی شده است و بازتاب مستقیم بحران انرژی در این کشور است. چه کسی تصور می‌کرد روزی فرا برسد که چراغ‌های ساختمان‌های مشهور برلین خاموش شود؟ اما تحولات سیاسی، بزرگترین اقتصاد اروپا را به لبه پرتگاهی کشانده است که پیشتر فکر آن را نکرده بود. بدون شک تصمیم خاموش کردن لامپ‌ها کافی نخواهد بود، اما دولت آلمان امیدوار است با این اقدام، شوک کمبود انرژی در بین مردم را کاهش دهد. زمانی که نمادهای شهر برلین در تابستان خاموش شده است، وضع اهالی این شهر اگر صرفه جویی نکنند، در زمستان چطور خواهد بود؟

در ادامه این گزارش آمده است: بعضی از شهرداری‌ها در آلمان، تصمیمات قاطعانه تری مانند خاموش کردن چراغ‌های گذرگاه‌های عمومی اتخاذ کرده اند. مشکل آن است که هیچ کسی در آلمان نمی‌داند که این شرایط دشوار چه زمان پایان خواهد یافت. بحران انرژی، بحران‌های دیگری را به همراه دارد که بزرگ و بزرگتر می‌شوند و ممکن است منفجر شوند.

تا ماه مارس گذشته آلمان بیش از ۵۵ درصد از نیاز خودش به گاز را از روسیه وارد می‌کرد، اما این میزان تقریبا به یک سوم کاهش یافته است. اما مسکو به برلین به اندازه کافی فرصت نداد تا خود را برای کاهش واردات گاز آماده کند و صادرات گاز به آلمان را کاهش داد. برلین ادعای مسکو درباره بروز نقص فنی در توربین مربوط به خط لوله انتقال گاز را باور نمی‌کند و این شرایط را بخشی از پیامدهای اقتصادی جنگ در اوکراین می‌داند. برلین در تلاش برای یافتن حلقه نجات، به فکر گزینه‌های متعددی است که از جمله آن‌ها انرژی‌های پاک و نیز زغال سنگ است. هر چند که استفاده از زغال سنگ به معنای حرکت در خلاف جهت تاریخ است، اما آلمان‌ها می‌گویند گزینه دیگری ندارند. رها شدن از وابستگی به گاز روسیه به زمان و هزینه نیاز دارد.

از سوی دیگر، اتخاذ تدابیری در اسپانیا برای افزایش بهره وری در مصرف انرژی و صرفه جویی در آن، آغاز شد. این تدابیر شامل خاموش کردن چراغ‌های ویترین فروشگاه‌ها و ساختمان‌ها از ساعت ۱۰ شب، بالا بردن دمای هوای تجهیزات سرمایشی و خودداری از بالا بردن دمای هوای تجهیزات گرمایشی در فصل زمستان در سازمان‌های اداری، تجاری، دولتی، فرهنگی، سینماها و مجتمع‌های تفریحی و نیز ایستگاه‌های قطار و مترو و فرودگاه هاست.

کد خبر: ۱۶۷٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha