۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
تاثیر منفی بحران آب بر رشد اقتصادی آلمان

تاثیر منفی بحران آب بر رشد اقتصادی آلمان

کسب و کارها در آلمان برای رکود احتمالی و کمبود انرژی در زمستان امسال آماده شده اند، اما برای مواجهه با کمبود آب رود راین نیز که می‌تواند سرعت رشد اقتصادی را کاهش دهد، باید آماده شوند.

به گزارش بازار، کسب و کارها در آلمان برای رکود احتمالی و کمبود انرژی در زمستان امسال آماده شده اند، اما برای مواجهه با کمبود آب رود راین نیز که می‌تواند سرعت رشد اقتصادی را کاهش دهد، باید آماده شوند.

هفته‌ها دمای سوزان و بارندگی کم در تابستان امسال تا حدودی باعث خشک شدن شریان تجاری بزرگ آلمان (رود راین) و افزایش پنج برابری هزینه‌های حمل و نقل در این کشور شده است.

سخنگوی وزارت حمل و نقل آلمان روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت انتظار می‌رود وضعیت وخیم‌تر شود.

وی در عین حال اشاره نکرد که آیا کشتی‌ها ممکن است دیگر نتوانند در بخش‌های خاصی از رودخانه حرکت کنند. راین که از کوه‌های آلپ سوئیس سرچشمه می‌گیرد و از قلب صنعتی آلمان می‌گذرد، محور اصلی حمل و نقل محصولاتی مانند غلات، مواد شیمیایی و زغال سنگ است.

اقتصاددانان تخمین می‌زنند این اختلالات می‌تواند نیم درصد رشد تولید ناخالص داخلی آلمان را در سال جاری کاهش دهد. کشتی‌های باربری که سنگ آهن را از بندر روتردام به کارخانه فولادساز آلمانی در دویسبورگ حمل می‌کنند، تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت خود را بارگیری می‌کنند تا با خطر به گل نشستن به خاطر کم شدن عمق آب راین مواجهه نشوند.

کد خبر: ۱۶۷٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha