۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
توسعه اقتصادی در گروی اصلاح امور بانکی و گمرکی است
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

توسعه اقتصادی در گروی اصلاح امور بانکی و گمرکی است

ساری - رئیس اتاق بازرگانی مازندران اصلاح امور بانکی و گمرکی را برای نیل به توسعه اقتصادی ضروری دانست.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کاهش رتبه ایران در بحث بهبود فضای کسب و کار گفت: از نظر اعطای تسهیلات برای بهبود فضای کسب و کار رتبه کشور از ۹۹ به ۱۰۴ نزول پیدا کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه از نظر دسترسی به منابع مالی، بخش خصوصی دارای بیشترین مشکل در کشور است، اظهار داشت: برای جهش تولید باید نسبت به اصلاح مالیاتی، گمرکی و بهبود فضای کسب و کار در کشور اقدام شود.

وی تامین منابع مالی و جهت دهی نظام اقتصادی به سمت صنایع بزرگ را اولویت مهم بیان کرد و گفت: باید با جلب سرمایه های داخلی و خارجی اقتصاد را به سمت اقتصادی صادرات محور با توان رقابت پذیری سوق دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به چالش های فراروی اقتصادی در کشور، اصلاح امور بانکی و گمرکی را برای نیل به توسعه اقتصادی امری مهم و ضروری بیان کرد و گفت: در حال حاضر از نظر شاخص کسب و کار رتبه ۱۲۷ را داریم و این درحالی که کشورهای منطقه بیشترین اصلاحات را در زمینه تسهیل کسب و کار در پیش گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه از نظر شاخص سهم مالیات از تولید ناخالص ملی حال و روز خوشی نداریم و سهم ما در بهترین حالت ۷ تا ۸ درصد است، یادآور شد: این شاخص یکی از مهمترین شاخص موفقیت در حوزه اقتصادی به شمار می رود.

مهاجر تصریح کرد: در حوزه تامین اجتماعی نیز رتبه آخر را در کشورهای منطقه داریم و نرخ قانونی محاسبه آن ۲۳ درصد و حتی بالاتر از نرخ تامین اجتماعی از حقوق ناخالص در کشوری مانند عراق است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اظهار اینکه دولت ۷۰ درصد اقتصاد را در دست دارد، سهم نهادها و بنیادهای خاص را در حوزه درآمدهای مالیاتی پایین و اندک دانست و گفت: در بودجه امسال نیز ۶.۵ درصد برای شرکت های دولتی در حوزه مالیاتی پیش بینی شده است.

کد خبر: ۱۶٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha