۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
جابجایی بیش از یک میلیون و ۶۶۱ هزار مسافر در فرودگاه‌ها
معاون شرکت فرودگاه‌ها خبر داد

جابجایی بیش از یک میلیون و ۶۶۱ هزار مسافر در فرودگاه‌ها

سیدی، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از جابجایی بیش از یک میلیون و ۶۶۱ هزار مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه امام خمینی در اسفند سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حمیدرضا سیدی گفت: فرودگاه ‎های تحت مالکیت این شرکت و فرودگاه امام در اسفند ۹۸، با انجام ۱۷ هزار و ۷۲۵ عملیات نشست و برخاست توانستند بیش از یک میلیون و ۶۶۱ هزار مسافر را به همراه بیش از ۱۷ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابجا کنند.

وی افزود: در اسفند گذشته، فرودگاه مهرآباد با ۶ هزار و ۶۴۶ عملیات و با جابه‎جایی بیش از ۶۲۶ هزار مسافر، پر ترافیک‌ترین فرودگاه کشور بود و پس از آن، فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با دو هزار و ۸۸ نشست و برخاست با اعزام و پذیرش حدود ۲۴۸ هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور بود.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت فرودگاهها، فرودگاه شهید دستغیب شیراز با هزار و ۳۷۰ نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۱۱۴ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور در اسفند گذشته قرار گرفت.

سیدی افزود: در بخش حمل بار (کارگو)، فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از پنج میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه امام خمینی با ارسال و پذیرش بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای اسفند ۹۸، نشست و برخاست ۱۶ هزار و ۴۵۳ فروند هواپیماست که طی آن حدود یک و نیم میلیون مسافر و حدود ۱۳ میلیون کیلوگرم بار منتقل شده ‎است، افزود: با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش، این فرودگاه در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۱۹۲۱ نشست و برخاست و حدود ۲۳۰ هزار اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش حدود دو میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با ۱۲۹۰ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از ۱۰۷ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۹۲۹ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم فرودگاه‌های کشور قرار دارد.

وی گفت: همچنین سهم پروازهای خارجی اسفند ۹۸، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز، نشست و برخاست هزار و ۲۷۲ فروند هواپیما است که طی آن، حدود ۱۴۶ هزار مسافر اعزام و پذیرش شدند و بیش از چهار میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شد.

به گفته سیدی، در بخش پروازهای خارجی، فرودگاه امام خمینی با نشست و برخاست ۹۳۶ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود ۱۱۴ هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی ۱۶۷ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۳۷۹ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست ۸۰ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود ۷۵۰۰ مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۱۶۳ هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی افزود: در اسفند سال گذشته همچنین ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، امام خمینی، اصفهان، بندرعباس، تبریز و عسلویه انجام شد و ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بین المللی به ترتیب در دو فرودگاه امام خمینی و مشهد انجام شده است.

به گفته معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نحوه توزیع پروازها در ساعات شبانه روز و روزهای هفته نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت شبانه روز، اوج پروازها در ساعت ۸ بامداد و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز شنبه بوده است.

سیدی افزود: ۹۳ درصد پروازهای داخلی به پروازهای مسافری اختصاص دارد که ۹۲ درصد اعزام و پذیرش مسافر و ۷۷ درصد ارسال و پذیرش بار و پست را شامل می‌شود.

کد خبر: ۱۶٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha