۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
اقتصاد دامداری‌های استان سمنان متزلزل شده است
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان سمنان:

اقتصاد دامداری‌های استان سمنان متزلزل شده است

سمنان - مدیرعامل اتحادیه دامداران سمنان با بیان اینکه نیاز دامداران به علوفه از سوی جهاد و دیگر نهادهای ذی صلاح تامین نمی‌شود، گفت: شرایط امروز به گونه‌ای شده که اقتصاد همه دامداری‌های استان متزلزل شده است.

سید رضا طباطبایی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره مهمترین مشکلات حوزه تامین خوراک دام برای دامداران استان سمنان، توضیح داد: یکی از مهمترین مباحث این است که امروز کمبود خوراک سبب شده تا نیاز دامداران استان تامین نشود.

وی با ذکر مثالی، توضیح داد: دامداری های استان سمنان ماهانه سه هزار تن ذرت برای تعلیف دام هایشان نیاز دارند حال آنکه جهاد تمام ذرتی که توزیع می کند به یک هزار تن هم نمی رسد در نتیجه نیاز دامداران از سوی جهاد تامین نمی شود.

بازار سیاه برای تهیه علوفه

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان سمنان در زمینه سویا نیز شاهد توزیع ماهانه ۷۰۰ الی ۸۰۰ تن از سوی جهاد در سطح استان هستیم در حالی که نیاز دامداری های استان دو هزار تن در ماه است.

طباطبایی با بیان اینکه کمبود علوفه سبب شده تا دامداری ها خوراک مازاد دیگر واحدهای تولیدی را به قیمت گزاف و با دردسرهای فراوان تهیه کنند، گفت: تولید شیر و گوشت دامداری ها بسیار بیشتر از قیمت تمام شده است لذا دامداری‌ها همگی در حال ضرر دادن هستند که باید فکری به حال این وضعیت کرد.

وی می افزاید: در حالی که سویا کیلویی دو هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می شود به دلیل کمبود عرضه سهمیه دولتی و ایجاد بازار سیاه برای تامین علوفه دامداران به خصوص گاوداران استان سمنان این محصول با قیمت چهار هزار تومان هم با دشواری یافت می شود و چه بسا با کرایه حمل و نقل و ... سویا برای دامداران بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تومان نیز در بیاید که میزان بسیار زیاد است.

کد خبر: ۱۶٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha