۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
مجتمع فرآوری گیاهان دارویی شمال در بابل راه اندازی می شود
در گفتگو با بازار؛

مجتمع فرآوری گیاهان دارویی شمال در بابل راه اندازی می شود

بابل- حسن نتایج، کارآفرین و تولیدکننده گیاهان دارویی در مازندران گفت: مجتمع عرقیجات خطه شمال با هدف فرآوری محصولات در بابل راه اندازی می شود.

رضا حسن نتاج در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه اکنون از شاخ بریده و پیاز گل نرگس بهره برداری می شود، گفت: در سال ۹۸ از بستر باقیمانده زمین باغ محمدی گل نرگس کشت شد و پیش بینی می شود سالانه ۳۰۰ هزار گل نرگس برداشت شود.

وی با عنوان اینکه درآمد کشاورزان روستا بیشتر در فصل برداشت برنج و مرکبات بود، افزود: کشت گل محمدی و نرگس سبب شد تا درامد کشاورزان منطقه به سه فصل افزایش یابد و در ماه اردیبهشت برداشت گل وگلابگیری و در فصل پاییز برداشت مرکبات و فصل زمستان گل نرگس برداشت می شود.

وی با اظهار اینکه بیش از ۲۰۰ نوع گیاه دارویی از جمله گزنه، نعناع، شوید و غیره در شهرستان کشت می شود، گفت: برخی از مواد اولیه را به وسیله بانوان روستایی از طبیعت منطقه تهیه می کنیم.

نتاج درباره ساخت مجتمع عرقیجات خطه شمال کشور در بابل گفت: ساخت این کارخانه از دو سال قبل شروع شد و با توجه به بضاعت مالی نتوانستیم تاکنون تکمیل کنیم.

وی با اظهار اینکه در این مجتمع محصولات ارگانیک و سالم تولید می شود، گفت: ساخت این کارخانه و توسعه صنایع تبدیلی سبب می شود تا محصولات کشاورزی و گل محمدی فرآوری شود.

کد خبر: ۱۶۷٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha