۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱ درصدی در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد:

نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱ درصدی در مازندران

ساری - رئیس سازمان مدیریت و برنامه بودجه مازندران، نرخ مشارکت اقتصادی در استان را ۴۱ درصد و نرخ بیکاری را ۸.۵ درصد بیان کرد.

مفید غلامی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره آخرین وضعیت شاخص های توسعه مازندران اظهار داشت: نرخ باسوادی در استان ۸۹ درصد و نرخ مشارکت های اقتصادی ۴۱ درصد رسیده است.

وی با عنوان اینکه نسبت اشتغال در استان ۳۸ درصد است و به نسبت ۳۵ درصد کشوری ارتقاء دارد، گفت: همچنین نرخ بیکاری در استان به ۸.۵ درصد رسیده است.

غلامی یادآور شد: میزان نرخ بیکاری کشور را ۱۲ درصد اعلام کرد وگفت: نرخ تورم در استان ۲۴.۷ درصد و متوسط درآمد خانوار شهری ۴۶۱ میلیون ریال است که نسبت به ۴۳۴ میلیون درآمد خانوار شهری در کشور رشد دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندارن ادامه داد: همچنین متوسط هزینه درآمد خانوار ۳۸۲ میلیون ریال است که در مقایسه ۳۹۳ میلیون ریال هزینه خانوار کشور پایین است.

وی تصریح کرد: سهم ارزش افزوده در بخش صنعت ۲۰.۸ درصد بوده در حالی که میانگین وضعیت کشوری ۴۲ درصد است و این نشان می دهد در حوزه صنعت در مقایسه با شاخص ملی وضعیت مناسبی نداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه مازندران یادآور شد: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی ۲۱.۷ درصد است در مقایسه با ۸ درصد ملی نشان دهنده وضعیت خوب در این بخش دارد.

غلامی عنوان کرد:سهم ارزش افزوده بخش خدمات ۵۷.۵ درصد است که این میزان کشور ۴۹ درصد و نشان دهنده سهم بالای بخش خدمات در اقتصاد استان است.

وی درباره تسهیلات بانکی نیز گفت: نسبت کل تسهیلات پرداختی نسبت به سپرده های بانکی ۷۵ درصد است و از نظر استاندارد با کف استاندارد ملی برابری می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه مازندران یادآور شد: سهم استان از سپرده های بانکی ۲.۵ درصد است درحالی که سهم استان تولید ناخالص ملی چهار درصد و سهم از تسهیلات بانکی ۲.۳ درصد است.

کد خبر: ۱٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha