۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
کاهش نرخ جفت ارز USD/CAD در بازار فارکس| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار فارکس؛

کاهش نرخ جفت ارز USD/CAD در بازار فارکس| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟

جفت ارز USD/CAD روز دوشنبه، تمام رشدهای روز جمعه را معکوس کرده و نرخ آن اکنون ۰.۶۴٪ کاهش یافته که دلیل عمده آن کاهش بیشتر نرخ های بهره بانکی توسط بانک مرکزی کانادا (BoC) است.

به گزارش بازار، جفت ارز USD/CAD روز دوشنبه، تمام رشدهای روز جمعه را معکوس کرده و نرخ آن اکنون ۰.۶۴٪ کاهش یافته که دلیل عمده آن به قیمت گذاری فعالان بازار فارکس روی جفت ارز دلار آمریکا / دلار کانادا با توجه کاهش بیشتر نرخ های بهره بانکی توسط بانک مرکزی کانادا (BoC) است. همچنین افزایش قیمت نفت نیز از دیگر عوامل موثر در کاهش نرخ این جفت ارز طی جلسه معاملاتی روز دوشنبه بوده است.

این جفت ارز در روز جمعه هفته گذشته شاهد افزایش نرخ بود که دلیل آن به عملکرد بهتر آمار مربوط به بخش مشاغل ایالات متحده به نسبت همسایه شمالی خود یعنی کانادا است. هر دو داده به طور همزمان منتشر شدند و واگرایی در داده های مربوط به اشتغال به جفت ارز USD/CAD اجازه داد تا به سمت شمال پیش برود.

پیش بینی نرخ USD/CAD

کاهش نرخ جفت ارز USD/CAD در بازار فارکس| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟

حرکت نزولی روز پس از تکمیل حرکت اندازه‌گیری شده گُوِه در حال سقوط روی نرخ ۱.۲۹۸۸۴ رخ می‌دهد. نقض حمایت ۱.۲۸۶۷۹ راه را برای آزمایش مجدد حمایت ۱.۲۸۲۲۱ (کمترین سطح ۲۸ ژوئن و ۴ آگوست) هموار می کند.

کاهش بیشتر نرخ البته این حمایت را از بین برده و نرخ ۱.۲۷۶۶۲ (پایین ترین سطح ۲۳ می و ۱ آگوست) را به عنوان حمایت جدید در دسترس قرار می دهد. نقاط برداشت نزولی اضافی برای فروشندگان کوتاه مدت در ۱.۲۷۲۱۲ (کمترین سطح ۲۷ مه) و ۱.۲۶۸۷۱ یافت می شود که بالاترین نرخ ۲ ژوئن و پایین ترین قیمت ۱۰ ژوئن محسوب می شود.

از سوی دیگر، اگر گاوها حرکت نرخ را به بالای ۱.۳۱۳۴۶ (بالای ۱۵ جولای ۲۰۲۲) بکشند، احساسات صعودی بازار به این جفت باز می گردد. این سناریو مستلزم آن است که گاوها مقاومت های ۱.۲۹۸۸۴ (بالاترین نرخ ۲۱ ژوئن و ۵ آگوست) و ۱.۳۰۷۷۴ (۱۲ می، ۱۷ ژوئن و ۵ ژوئیه ۲۰۲۲) را پشت سر گذاشته و از آنها عبور کنند.

اگر گاوها بتوانند مقاومت ۱.۳۲۲۳۷ را که آخرین بار در ۱۴ جولای نمودار نرخ USD/CAD با آن مواجه شد از پیش رو بردارند، آنگاه نرخ ۱.۳۲۶۵۵ می تواند به هدف بالقوه برای گاوها تبدیل شود.

کد خبر: ۱۶۶٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha