۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
احداث کارخانه شیشه‌های فوق شفاف در ساوه/ ۵۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد
مدیر کارخانجات گروه صنعتی کاوه:

احداث کارخانه شیشه‌های فوق شفاف در ساوه/ ۵۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد

ساوه - مدیر کارخانجات گروه صنعتی کاوه با اشاره به اینکه احداث کارخانه شیشه‌های فوق شفاف در ساوه پنج هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‎کند، گفت: با احداث این کارخانه، کشور از واردات ۴۰ میلیون دلاری بی‌نیاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، جمشید رحیمی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدی جمعی از خبرنگاران از کارخانه کاوه با اشاره به اینکه گروه صنعتی شیشه کاوه در سال ۱۹۸۵ تأسیس شده و هم اکنون با بیش از ۳۵ سال تجربه به عنوان بزرگترین تولید کننده شیشه و بلور در بخش خصوصی در کشور ایران و منطقه شناخته می‌شود اظهار داشت: فعالیت‌های این گروه در چهار حوزه کسب و کار از جمله بلور و ظروف شیشه‌ای، شیشه‌های تخت، مواد اولیه صنعت شیشه و صنایع پتروشیمی دسته بندی می‌شود.

رحیمی افزود: با استقرار چهار کارخانه در ساوه و دو کارخانه در آذربایجان شرقی و خراسان رضوی سالانه بیش از سیصد و پانزده هزار متر مربع شیشه در این گروه صنعتی تولید می‌شود که ۷۰ درصد کل تولید ۴۵۰ هزار مترمربعی کشور است.

مدیر کارخانجات گروه صنعتی کاوه بیان داشت: ۴۰ درصد تولید این گروه که مازاد نیاز داخلی است به ۳۵ کشور دنیا در پنج قاره صادر می‌شود که ارزش صادرات شیشه ساختمانی از ابتدای سال تاکنون بیشتر از ۴۱ میلیون دلار بوده و در حال حاضر کارخانه‌ای با ظرفیت تولید سالانه ۲۲۰ هزار تن شیشه فلوت در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه در حال احداث می‌باشد که خطوط تولید آن از تکنولوژی تولید شیشه‌های فوق شفاف برخوردار است.

رحیمی گفت: شیشه‌های فوق شفاف در صنایع پایین دستی مثل لوازم خانگی پرکاربرد است که در حال حاضر سالانه ۴۰ میلیون دلار برای واردات آن ارز از کشور خارج می‌شود و طراحی، احداث و نصب ماشین آلات خطوط تولید ۱۰۰ درصد توسط متخصصان داخلی در حال اجرا است.

مدیر کارخانجات گروه صنعتی کاوه عنوان داشت: احداث این کارخانه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد که ۵۰۰ شغل مستقیم و پنج هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۱۶٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha