۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
صدور مجوزها مستلزم توجیه بدنه اجرایی دستگاه‌ها

صدور مجوزها مستلزم توجیه بدنه اجرایی دستگاه‌ها

­رئیس مرکز مطالعات و پایش بهبود محیط کسب و کار از توجیه نبودن بدنه دستگاه‌های اجرایی برای صدور مجوزهای الکترونیکی کسب و کار انتقاد کرد.

به گزارش بازار، امیر سیاح افزود: با توجه به اینکه وزرا و معاونان همکاری لازم را با درگاه ملی مجوزها دارند، اما بدنه دستگاه‌ها توجیه نیستند و هنوز مدارک را حضوری می‌پذیرند، شروط اضافی می‌گذارند و امضاء‌های طلایی را حذف نمی‌کنند.

رئیس مرکز مطالعات و پایش بهبود محیط کسب و کار با بیان اینکه باید بدنه دستگاه‌ها توجیه و مردم هم مطلع شوند که حضور اشخاص و دریافت مدارک غیرحضوری است اضافه کرد: کسانی که در میز آخر با مردم سروکار دارند هنوز توجیه نشده اند و برای صدور مجوز براساس قوانین قبلی عمل می‌کنند.

سیاح با اشاره به ایجاد گزینه جدید ثبت شکایت در درگاه ملی مجوزها گفت: وزارت اقتصاد با اختصاص وکیل و هماهنگی با دادسراها آمادگی دارد تا در صورت تخلف، آن‌ها را به دستگاه قضا معرفی کند.

رئیس مرکز مطالعات و پایش بهبود محیط کسب و کار افزود: متاسفانه دستگاه‌های خود انتصاب مانند اتحادیه‌ها، کانون‌های تخصصی و نظام‌های صنفی هنوز مدارک را بارگذاری نکرده اند و امضاء‌های طلایی را دارند.

وی گفت: با هماهنگی مجلس و کمیسیون حمایت از تولید، قرار شده بزودی اختیار صدور مجوزها از کانون‌ها و نظام‌ها گرفته شود.

کد خبر: ۱۶۶٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha