۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۷
نقشه راه واحدی برای منطقه آزاد «اینچه برون» نداریم
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

نقشه راه واحدی برای منطقه آزاد «اینچه برون» نداریم

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به ضرورت ایجاد یک نقشه راه واحد برای عملیاتی کردن منطقه آزاد اینچه برون، گفت: برای رونق اقتصادی باید اعتماد سرمایه گذاران را جلب کنیم.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: اساس نامه منطقه آزاد اینچه برون پس از حدود یکسال آماده شده که باید در هیئت دولت تصویب و هیئت مدیره آن انتخاب شود.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: اصلی ترین پارامتری که سبب شده تحولات اجرایی منطقه آزاد اینچه برون با کندی پیش رود به نبود یک نقشه راه واحد برای این طرح ثمربخش اقتصادی برمی گردد.

وی گفت: طی یک سال گذشته بین راه آهن جمهوری اسلامی و سازمان منطقه آزاد همگرایی لازم وجود نداشته و اختلافات زیادی در فعالیت های آنها به چشم می خورد.

چوپانی ادامه داد: لازمه شتاب بخشیدن به تحولات اجرایی منطقه آزاد، شکل گیری همگرایی بین نهادهای دولتی است و تضارب رویکردها اعتماد سرمایه گذاران را خدشه دار می کند.

رییس اتاق بازرگانی گرگان گفت: برای ارتقا اعتماد نزد سرمایه گذاران باید در وهله نخست یک وحدت عملی بین نهادهای دخیل دولتی شکل بگیرد.

وی بیان کرد: تا هنگامی که این نگرش متضاد بین راه آهن و سیاستگذار اقتصادی منطقه آزاد وجود دارد؛ هیچ اتفاقی در این منطقه رخ نخواهد داد.

چوپانی افزود: یکی از مهم ترین مباحثی که باید برای آن چاره اندیشی شود، مقوله نرخ گذاری و تعرفه های ریلی است که گرایش به ترانزیت ریلی را کاهش داده است در حالی که امکان استفاده از ظرفیت های ریلی یکی از مهمترین پتانسیل های منطقه آزاد اینچه برون است.

کد خبر: ۱۶۶٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      0 0
      منطقه اینچه برون آزاد شود. در استان گلستان شاهد کاهش قیمت‌ها را می‌شویم واین به نفع دولت سیزدهم است.