۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۱
لازمه حضور سرمایه گذاران در منطقه آزاد «اینچه» ایجاد زیرساخت های اولیه است
در گفتگو با بازار؛

لازمه حضور سرمایه گذاران در منطقه آزاد «اینچه» ایجاد زیرساخت های اولیه است

گرگان- یوسفی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نقش بی بدیل توسعه زیرساخت ها در رونق منطقه آزاد اینچه برون، گفت: نقش آفرینی دولت در تامین منابع مالی این رویه بسیار ضروری است.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با وجود آنکه چندین سال است که منطقه آزاد اینچه برون مطرح شده و یکسال از تصویب آن می گذرد اما زیرساخت‌های لازم مانند آب، برق، گاز تامین نشده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: اگر می خواهیم رغبت و استقبال سرمایه گذاران از اینچه برون را شاهد باشیم باید زیرساخت‌ها اولیه در این منطقه را فراهم کنیم.

یوسفی ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد اینچه پتانسیل و ظرفیت خوبی برای گلستان است و می تواند پیشران پیشرفت و تحول در مناطق مرزی گلستان و طی سال های بعد همه استان باشد.

وی گفت: یکی از مسایلی که می تواند به رونق هر چه بیشتر منطقه آزاداینچه برون منجر شود، تکمیل مسیر ریلی شمال _جنوب است.

یوسفی بیان کرد: یکی از مهم ترین پروژه ها برای ارتقاء بهره وری منطقه آزاداینچه برون، احداث مسیر ریلی اینچه برون- آزادشهر- شاهرود است که با کاهش هزینه های حمل منجر به توسعه سرمایه گذاری در منطقه می شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان اضافه کرد: توسعه مسیر ریلی می‌تواند جاذبه اقتصادی بزرگی در استان و کشور ایجاد کرده و پل ارتباطی ما برای استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه باشد.

یوسفی تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم منطقه آزاد ما پیشرفت لازم را داشته باشد لازمه آن سرمایه گذاری گسترده دولت در بخش زیر ساخت ها از جمله آب، برق و گاز است.

وی گفت: مدیران ارشد گلستان اگر می خواهند که بازه زمانی بهره مندی اهالی این استان از اینچه برون کوتاه تر شود باید اختلافات بین دستگاهی را کنار بگذارند.

کد خبر: ۱۶۶٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha