۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۸
هیچ مدلی از خرما در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران نیست
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

هیچ مدلی از خرما در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران نیست

بوشهر- ضیغمی معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: باید برای صادرات خرما توجیه لازم را برای کشورهای هدف داشته باشیم و این در حالی است که اکنون هیچ مدلی از خرما در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران نیست.

مهدی ضیغمی در حاشیه نشست با فعالان حوزه خرما در دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت در راستای رونق خرما از تمام‌توان و ظرفیت خود بهره می‌برد و امیدوارم با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط به نتایج مورد نظر در راستای بهبود وضعیت معیشتی نخلداران و تولیدکنندگان خرما برسیم.

وی افزود: تنها راه رونق خرما، بهبود وضعیت صادرات این محصول است و با توجه به نزدیک شدن به زمان برداشت محصول، تا ۲ هفته آینده باید جلسه اضطراری صادرات خرما برگزار شود تا بتوانیم به راهکاری اصولی و اساسی دست پیدا کنیم.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران خاطر نشان کرد: باید برای صادرات خرما، توجیه لازم‌را برای کشورهای هدف داشته باشیم و این در حالی است که اکنون هیچ مدلی از خرما در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران نیست و چیزی برای ارائه به طرف‌های خارجی نداریم و این‌مساله یعنی حوزه خرما در سنوات گذشته عملکرد ضعیفی داشته است.

ضیغمی تصریح کرد: بندر دیر در استان بوشهر یک بندر کانتینری برای صادرات یخچالی به قطر است و به عنوان بندر معین ایران برای صادرات به قطر تعیین شده که می‌تواند گامی بلند برای رونق خرما باشد.

وی یادآور شد: ۶ استان خرماخیز در کشور داریم که اگر نمایندگان این استان‌ها در مجلس و مدیران ارشد استانی، همکاری و هندلی داشته باشند قطعا خرما رونق می یابد.

کد خبر: ۱۶۶٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      این سازمان ها فقط فقط حقوق مفت بیت المال می خورند اینقدر از این سازمان‌های مفت خور زیاد فقط فقط اسم دارند اداره کشاورزی سازمان تعزیرات اینها همش منهل کنید
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      0 0
      خرما بهترین نعمت خداست. که صادرات ان انشاالله به تقاضای جهان میاد.. که خرما حضور خدا و پیامبران خداست....... جانان