۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
اشتغال در مناطق ویژه اقتصادی هرمزگان قانون‌مند شود
معاون استاندار هرمزگان:

اشتغال در مناطق ویژه اقتصادی هرمزگان قانون‌مند شود

بندرعباس- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار هرمزگان گفت: با توجه به برخی ابهامات و غبارآلود بودن آمارهای اشتغال بومیان در صنایع و شرکت‌های مستقر در استان، وضعیت بی‌قانونی کار باید پایان یابد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، محسن خاکی نهاد در نخستین جلسه کارگروه ارزیابی و نظارت بر اشتغال نیروهای بومی در صنایع و همچنین پیگیری اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، افزود:‌ با کسانی که در مسیر اشتغال جوانان بومی خللی ایجاد کنند برخورد حاکمیتی می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس منویات رهبر معظم انقلاب باید در مسیری حرکت کرد که اعتماد مردم احیا شود و یکی از این مسیرها در هرمزگان موضوع اشتغال است، ادامه داد: حس تبعیض مردم نسبت به بنگاه‌های بزرگ دردی مهم‌تر از اشتغال در صنایع است که باید با ابزارهای قانونی با اینگونه تبعیض ها برخورد شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع در استانداری هرمزگان اضافه کرد: فعالان سیاسی هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم دغدغه اشتغال دارند که در این زمینه اقداماتی آغاز شده است و می توان به اخذ مصوبه مهم پیشنهادی معاونت توسعه مدیریت استانداری به هیأت وزیران در سفر به هرمزگان اشاره کرد.

وی ابراز داشت:‌ این پیشنهاد منجر به تصویب اختصاص ۱۰۰ درصدی اشتغال بومیان در مشاغل عمومی و ۵۰ درصدی در مشاغل تخصصی شد و این نباید بر زمین بماند و عزم دولت و استاندار هرمزگان در این خصوص جدی بوده و این مهم باید اجرا شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع در استانداری هرمزگان به ضرورت تشکیل کارگروه اختصاصی ویژه اشتغال بومیان و فرزندان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: این کارگروه به دستور استاندار با تفویض اختیار کار خود را ادامه می‌دهد و مصوبات آن لازم الاجراست.

با کسانی که در مسیر اشتغال جوانان بومی خللی ایجاد کنند برخورد حاکمیتی می‌شود

خاکی نهاد تاکید کرد: با ترک فعل کنندگان در جذب نیروهای هرمزگان و کسانی که در حوزه اشتغال سنگ اندازی می کنند به شدت برخورد می‌شود.

وی اذعان کرد:‌ آمارهای اشتغال شایسته استانی همچون هرمزگان نیست، وعده داده‌ایم در اشتغال تحرکات خوبی رقم بخورد و در سفرهای هفتگی شورای اداری یکی از اقدامات مهم رفع موانع اشتغال است که در پروژه های پیشران به دلیل اشتغالزا بودن در اولویت قرار دارد.

رییس کارگروه نظارت و ارزیابی اشتغال بومیان در صنایع خاطرنشان کرد: از سوی دیگر فرهنگ اشتغال هم باید تغییر کند چرا که کار فقط پشت میز نشستن نیست به طور مثال اکنون در مزارع پرورش میگو فرصت اشتغال فراهم شده اما کمتر استقبال شده است.

خاکی نهاد افزود: حضور مدیران پروازی در سطوح میانی قابل پذیرش نبوده و هیچ توجیهی ندارد برای کار ساده مدیر پروازی در صنایع داشته باشیم و از اداره کار و بازرسی و دستگاه های نظارتی می‌خواهیم پس از بررسی اقدامات قانونی انجام دهند.

معاون استاندار هرمزگان تاکید کرد: همه دستگاه ها باید از اداره کار برای فراهم کردن زمینه رفع موانع اشتغال بومیان در صنایع و شرکت‌ها حمایت کنند.

در این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از عدم همکاری صنایع و شرکت ها در ارایه آمارهای صحیح، عدم جذب نیروهای بومی متخصص در سطح مدیریتی، عدم جذب معلولین و خانواده ایثارگران علیرغم الزامات قانونی به بهانه خصوصی بودن، مدیران میانی پروازی و بازنشستگان نجومی بگیر تحت عنوان مشاور که در استان نیستند به شدت انتقاد کرد و خواستار ورود دستگاه های حاکمیتی و نظارتی به این موضوع شد.

مدیر کل بنیاد شهید هرمزگان هم خواستار الزامات قانونی جذب ۲۵ درصدی سهمیه فرزندان شاهد و ایثارگر در صنایع شد و گفت: باید برخورد قانونی با این صنایع صورت پذیرد.

کد خبر: ۱۶۶٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جنوبی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      1 0
      باید مدیران بومی وجذب مهارتهایی از خود جوانان هرمزگان صورت پذیرد
    • حمید میری US ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
      1 0
      سلام وقت همگی بخیر مدیران ارشد هرمزگان از نمایندگان مردم در مجلس تا استاندارد و نهادهای وابسته فقط خوب بلدن حرف بزنن ولی در عمل هیچ کارایی ندارند.بنده با داشتن مدرک مهندسی شیمی و بومی استان به مدت ۴ سال هست که بیکارم، زیاد به حرف این آقایان توجه نکنید حرف و عملشان زمین تا آسمان فرق دارد.