۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
پرتقال مازندران روانه چین می شود|صادرات محصولات ساختمانی
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه:

پرتقال مازندران روانه چین می شود|صادرات محصولات ساختمانی

ساری- معاون دیپلماسی اقتصادی مازندران صادرات پرتقال مازندران به چین و کشورهای دیگر را از مهمترین برنامه ها ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی صفری پیش ازظهر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی مازندران در سالن استانداری با اشاره به تولید بالای مرکبات در استان مازندران صادرات به چین را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: برای صادرات این محصول به چین برنامه ریزی و رایزنی شده است.

وی با اظهار اینکه صادرات محصولات باغی به چین و کشورهای مختلف در دست پیگیری است، افزود: علاوه براین مازندران ظرفیت های صادراتی دیگری از جمله محصولات ساختمانی دارد و می توان از آن برای توسعه صادرات بهره گرفت.

صفری سیمان، گچ، سرامیک و کاشی را از جمله محصولات ساختمانی دانست که می توان به کشورهای حاشیه از جمله روسیه صادر کرد و گفت: صادرات محصولات ساختمانی ایران به روسیه از سه میلیارد دلار به پنج میلیارد دلار رسیده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تسهیل در فرایند صادرات و بازاریانی و بازرگانی و در مجموع ارزآوری را از جمله وظایف وزارت امور خارجه برشمرد و گفت: با افزایش رایزن های اقتصادی درپی ورود به بازارهای جدید اقتصادی هستیم.

محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز با اشاره به هدگذاری پنج میلیارد دلاری برای صادرات استان گفت: به هیچ وجه نباید به آمار وارقام دلخوش بود و باید موانع صادراتی را رفع کرد.

وی با اظهار اینکه مازندران ظرفیت های زیادی برای صادرات دارد و باید از ظرفیت کریدور شمال - جنوب بهره گرفت، افزود: متاسفانه در حال حاضر بنادر استان با 30 درصد ظرفیت کار می کنند و باید آن را توسعه داد وفعال کرد.

کد خبر: ۱۶۶٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha