۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
ارزیابی خسارت وارده به تولید کنندگان قزل آلا در سیل اخیر

ارزیابی خسارت وارده به تولید کنندگان قزل آلا در سیل اخیر

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: در پی وقوع سیل اخیر و کاهش تلفات ماهی پیش بینی می‌شود؛ خسارت وارده به محصول ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش بازار، آرش نبی زاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: در پی وقوع سیل اخیر و کاهش تلفات ماهی پیش بینی می‌شود که خسارت وارده به محصول ۵۰۰ میلیارد تومان است و در خصوص زیرساخت‌ها فعلا برآوردی نداریم.

نبی زاده گفت: وقوع سیل اخیر بیشترین خسارت را به استان‌های مازندران، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، تهران و فارس وارد کرد که پیش بینی اولیه میزان تلفات ۳ تا ۵ هزار تن است.

وی افزود: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سرمزرعه ۵۸ هزار تومان است، اما تلفات اخیر طی هفته‌های آتی اثرات خود را در بازار نشان می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: علی رغم آنکه بابت آب بها پول به وزارت نیرو پرداخت می‌شود، اما هیچ گونه ارائه خدماتی در خصوص آبخیزداری، لایروبی و سیل بند و مرتب سازی رودخانه نمی‌دهند که وزارت نیرو باید پاسخگوی عدم ترک فعلی باشد و طی نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام می‌کنیم که ترک فعل وزارت نیرو بیشترین آسیب را به تولیدکنندگان می‌زند.

بنابر آمار سال گذشته ۱۵۰ هزار تن قزل آلا تولید شد که طی روزهای اخیر به دلیل وقوع سیل ۳ درصد محصول از بین‌رفت و با استمرار سیل این‌میزان ۵ درصد تولید را کاهش می‌دهد.

بعد از اصلاح نظام یارانه بواسطه کاهش قدرت خرید مردم درخواست ۵ تا ۱۰ هزار تن خرید تضمینی قزل آلا را داشتیم که با وقوع سیل اخیر نصف این میزان به قیمت حذف و آسیب تولیدکننده از بین رفت.

کد خبر: ۱۶۶٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha