۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
۲۴۰ شرکت قطری آماده تجارت با ایران

۲۴۰ شرکت قطری آماده تجارت با ایران

رئیس مرکز تجاری قطر سازمان توسعه تجارت در پنجمین کارگروه توسعه صادرات استان فارس گفت: رویکرد سازمان توسعه تجارت پر کردن خلا بخش خصوصی و برطرف کردن مسائل و سختی‌های تجارت است.

به گزارش بازار، محمد مقیسه افزود: ۹۰ درصد تجارت قطر توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که در این راستا تلاش شد دغدغه تجار قطری برای تجارت با ایران برطرف شود. در تجارت بین‌المللی باید ترانسفر کالا و پول را حل کنیم چون اگر محقق شود زیرساخت اساسی تجارت فراهم شده و بخش خصوصی راهش را پیدا می‌کند.

رئیس مرکز تجاری قطر سازمان توسعه تجارت در مورد برپایی نمایشگاه های ایران در قطر گفت: فرش، صنایع دستی، لوازم مبلمان و ساختمانی در این نمایشگاه‌ها و با رویکرد B to B ((تجارت به تجارت) عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۴۰ شرکت قطری آماده هستند که از این نمایشگاه‌ها استفاده و با تجار ایرانی آشنا شوند، افزود: اگر قطر هم در زمان برگزاری مسابقات دچار کمبود و خلا شد به ویژه در مواد غذایی؛ ما اعلام آمادگی می‌کنیم که این کمبود و چالش را رفع کنیم. همچنین ساختار حمل و نقل دریایی نیز با مشارکت قطری‌ها تعریف شده و خط کشتیرانی از بندرعباس به بندر حمد برای قبل و حین و بعد از جام جهانی قرار داده می‌شود.

مقیسه افزود: برای تعهدات ارزی و مشکلات تجار از سوی سازمان توسعه تجارت پیگیری و به ویژه در حوزه قطر تلاش می‌شود تا برطرف گردد همچنین برای برگشت کالای نمایشگاهی نیز انبارهایی فراهم می‌شود تا در آینده این کالاها به فروش برسد

کد خبر: ۱۶۶٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha