۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶
تامین منابع مالی و ارتقای سطح فناوری بخش تولید ضروری است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تامین منابع مالی و ارتقای سطح فناوری بخش تولید ضروری است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است، بخش تولید در کشور با دشواری‌های زیادی مواجه است در حالی که در شرایط کنونی باید بخش تولید به عنوان یک اولویت مهم و اساسی در نظر گرفته شده و از آن حفاظت شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس و کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و ساماندهی و نظارت بر حوزه تولید می‌تواند تورم موجود در کشور را کنترل کند گفت: یکی از سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم برای افزایش تولید و رشد اقتصادی، هدایت نقدینگی به سمت بخش های تولیدی است و برای اینکه پول از بازارهای مخرب به سمت تولید بیاید باید جذابیت ایجاد کرد، دولت هم باید از سودآوری بنگاه‌ها حفاظت کند.

علیرضا شهبازی عنوان کرد: مقام معظم رهبری از یک دهه گذشته نسبت به موضوع تولید، رونق تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی حساسیت و توجه خاصی نشان دادند. بنابراین تلاش فکری و عملی درباره توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید از جمله اولویت‌های مقامات اجرایی و قانون گذار باشد. بنابراین در این زمینه باید با کار و تلاش جمعی و همدلی و همراهی مسئولان کشور برنامه‌ریزی عملیاتی انجام گیرد.

وی ادامه داد: بخش تولید در کشور با دشواری‌های زیادی مواجه است در حالی که در شرایط کنونی باید بخش تولید به عنوان یک اولویت مهم و اساسی در نظر گرفته شده و از آن حفاظت شود.

به گفته این نماینده مجلس؛ باید ضمن حمایت از بخش تولید، آن را تقویت کرد و در این راستا تامین منابع مالی و ارتقای سطح فناوری بخش تولید ضروری است.

شهبازی تصریح کرد: متاسفانه هر یک از بخش‌های کشور بر اساس ضوابط و مقررات و قوانینی که دارند به تولید ضربه می‌زنند و در زمانی هم که باید، تصمیم گیری نمی‌کنند به همین دلیل هم تولیدکنندگان همیشه نگران هستند و تا زمانی که ما این دست از مسائل و مشکلات را حل نکنیم بهبودی در وضعیت معیشت جامعه و تولید حاصل نخواهد شد.

کد خبر: ۱۶۶٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha