۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
پروژه راه آهن  همدان- سنندج تا پایان سال مالی ۹۹ به بهره برداری می رسد

پروژه راه آهن همدان- سنندج تا پایان سال مالی ۹۹ به بهره برداری می رسد

کردستان- طی بازدیدی که استاندار کردستان امروز سه شنبه از پروژه راه آهن همدان- سنندج داشت عنوان شد که این پروژه تا پایان سال مالی ۹۹ به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، استاندار کردستان عصر امروز سه‌شنبه به همراه تعدادی از معاونین خود از عملیات ریل گذاری قطعه سوم پروژه راه آهن همدان- سنندج بازدید کرد و در جریان روند فعالیت در این پروژه قرار گرفت.

بهمن مرادنیا در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه علمیات احداث ایستگاه‌های راه آهن همدان-سنندج از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد، اظهار داشت: شیوع کرونا عملیات ریل گذاری  در اسفند ۹۸  را به تاخیر انداخت و این اقدام در اردیبهشت امسال اجرایی شد.

استاندار کردستان بر همکاری دستگاه‌های مرتبط در سرعت بخشی به اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: این پروژه مطالبه مردم و نیاز استان برای توسعه است به همین دلیل باید برای سرعت بخشیدن به اتمام آن از هیچ تلاشی دریغ نشود.

مردانیا با اشاره به اینکه  علاوه بر ریل گذاری از سمت همدان به سنندج از طرف دهگلان به همدان هم این کار انجام  می شود، یادآور شد: ادامه پروژه راه آهن سنندج همدان تا مرز باشماق سال گذشته پیشنهاد آن به وزیر راه و شهرسازی داده شد که با توجه به توجیه اقتصادی امنیتی آن این کار را هم دنبال خواهیم کرد.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان هم در این بازدید با اشاره اینکه اعتبار اولیه در نظر گرفته شده برای راه‌آهن همدان - سنندج یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود، گفت: سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار سال گذشته به این پروژه اختصاص یافت.

بهرام نصراللهی‌زاده اضافه کرد: برای این پروژه  سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قانون بودجه امسال هم پیش‌بینی شده است و قرار شده این طرح تا پایان سال مالی ۹۹ به بهره برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این بازدید گفت: براساس برآوردهای اولیه انجام شده برای اتمام این پروژه نیاز به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که با توجه به افزایش هزینه ها مبلغ بیشتری باید اختصاص پیدا کند.

شهرام ملکی یادآور شد: این پروژه ۱۵۱ کیلومتر طول دارد و هم اکنون مجموع سه قطعه این پروژه دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیر پروژه روسازی ریلی راه‌آهن همدان - سنندج نیز در این بازدید با اشاره به اینکه این پروژه دارای هفت ایستگاه است، یادآور شد: ایستگاه سنندج تشکیلاتی و باقی ایستگاه‌ها درجه ۲ و سه هستند.

روح‌الله خسروی با اشاره به اینکه کار ریل‌گذاری این پروژه در سمت همدان مکانیزه است، اضافه کرد: در این سمت هر روز دو کیلومتر ریل گذاری انجام می شود ولی این کار از سمت سنندج چون به طور  دستی انجام می شود  روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ متر  قابل اجرا است.

کد خبر: ۱۶٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha