۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانکی در انگلیس| احتمال افزایش ارزش پوند در بازار فارکس
گلدمن ساکس خبر داد؛

احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانکی در انگلیس| احتمال افزایش ارزش پوند در بازار فارکس

هلدینگ بانکداری گلدمن ساکس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که بانک مرکزی انگلستان قصد دارد نرخ بهره بانکی در این کشور را در جریان نشست روز پنجشنبه خود، ۵۰ واحد افزایش دهد.

به گزارش بازار، هلدینگ باندکداری گلدمن ساکس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که بانک مرکزی انگلستان قصد دارد نرخ بهره بانکی در این کشور را در جریان نشست روز پنجشنبه خود، ۵۰ واحد افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، گلدمن ساکس مدعی شده که «اندرو بیلی» رئیس کل بانک مرکزی انگلیس این موضوع را در کنفرانس خبری سه شنبه شب خود اعلام کرده است.

قرار است جلسه بانک مرکزی انگلیس در خصوص نهایی شدن تصمیم مربوط به افزایش نرخ بهره بانکی روز پنجشنبه برگزار شود و به گفته گلدمن ساکس، تصویب افزایش نرخ بهره بانکی تا ۵۰ واحد تقریبا قطعی بوده و می تواند شوک مثبتی به ارزش پوند بریتانیا در بازار فارکس وارد نماید.

با اینحال، گلدمن ساکس اعلام کرده که بدترین شرایط ممکن حاکم است و مدیران بانک مرکزی انگلستان، نرخ ۲۵ واحدی را نیز مد نظر قرار دهند.

لازم به ذکر است، بانک مرکزی بریتانیا نیز مانند بانک مرکزی اروپا مقاومت گسترده ای طی ماه های گذشته در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی نشان داده است. اما آمارهای اقتصادی نه چندان امیدوار کننده کشورهای صنعتی قاره سبز به ویژه آلمان در کنار تورم فزاینده و بی سابقه شکل گرفته در این قاره، بانک های مرکزی بزرگ اروپایی را وادار به پذیرش افزایش نرخ بهره بانکی کرده است.

لذا توصیه می شود سرمایه گذاران حتما طی روزهای آتی، نرخ جفت ارزهای مبتنی بر پوند بریتانیا را تحت نظر داشته باشند.

کد خبر: ۱۶۶٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha