۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
فعالیت بیش از ۳۰۰ واحد فناورانه در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

فعالیت بیش از ۳۰۰ واحد فناورانه در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت بیش از ۳۰۰ واحد فناورانه در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در آیین رونمایی از ۱۵ محصول فناورانه مقابله با بیماری کرونا در پارک علم و فناوری تبریز با قدردانی از تلاش های انجام شده در استان برای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، گفت: فعالیت های چشمگیری توسط بیش از ۳۰۰ واحد فناورانه مستقر در پارک علم و فناوری در حال انجام است.

وی به ساخت دستگاه ضدعفونی کننده اماکن عمومی و ناوگان حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت استان حمایت خود را از محل اعتبارات استانی و ملی برای تامین هرچه بیشتر سلامت مردم با هدف توسعه و تولید محصولات فناورانه و دانش بنیان اعلام می کند.

وی با اشاره به تلاش فناوران جوان استان برای ساخت محصولات کاربردی برای مقابله با کرونا، اظهار داشت: بیشتر این محصولات توسط فناوران و مخترعان جوان مستقر در پارک علم و فناوری، ساخته شده است.

پورمحمدی با تاکید بر تقویت توان داخلی برای رویارویی با بحران‌ها و مشکلات، گفت: حرکت های بسیار خوبی در استان و کشور آغاز شده که امیدواریم این حرکت، سریع تر و بهتر از گذشته استمرار یابد.

پورمحمدی افزود: تا چند هفته قبل در زمینه دسترسی به دستگاه تنفس مصنوعی مشکل داشتیم که خوشبختانه یکی از محققان استان، اقدام به ساخت و بومی سازی این محصول بسیار شده است.

 استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مشکلات و فشارهای ناشی از تحریم های اقتصادی و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، به رغم محدودیت هایی که به همراه داشته باعث تقویت توان داخلی و بروز استعدادهای بالقوه جوانان شده است.

کد خبر: ۱۶٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha