۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
تعهد دولت برای طرح ملی مسکن در روستاهای گلستان به ۲۸ هزار واحد رسید
معاون راه و شهرسازی گلستان:

تعهد دولت برای طرح ملی مسکن در روستاهای گلستان به ۲۸ هزار واحد رسید

گرگان- پناه یزدان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت که در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعهد احداث منازل مسکونی در روستاهای این استان به ۲۸ هزار واحد افزایش یافت.

اسدالله پناه یزدان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در گلستان تعهد احداث ۱۷ هزار واحد در روستاهای این استان را داشتیم که موفق شدیم با رایزنی انجام شده ۱۱ هزار واحد به آن بیفزاییم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود: هر چند رشد محسوسی در این بخش حاصل و تعداد واحدها به ۲۸ هزار واحد رسید اما با توجه به نسبت بالای روستاهای استان به شهرهای گلستان، در تلاش هستیم تا این رقم همچنان افزایش یابد.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی ما این است که با افزایش امکانات روستایی و بهبود روند ساخت منازل مستحکم و با دوام روستایی، از مهاجرت جمعیت روستایی استان به شهرها جلوگیری کنیم.

پناه یزدان با اشاره به افزایش تسهیلات روستایی طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای هفته جاری گفت: پیش از این، تسهیلات دریافتی روستایی برای طرح نهضت ملی مسکن، یک میلیارد ریال بود، که از ابتدای هفته جاری این رقم به دو میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود: میزان سود بانکی این تسهیلات پنج درصد بوده که با توجه به این رقم اعتبار و سود بانکی، روستاییان گلستان استقبال خوبی از ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن کرده اند.

طبق گفته وی ۱۳ درصد سود بانکی باقی مانده در این طرح از سوی دولت تامین خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۶٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha