۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
 کاهش ریسک‌ تولید با تامین مالی زنجیره‌ای
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد

کاهش ریسک‌ تولید با تامین مالی زنجیره‌ای

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: تامین مالی زنجیره‌ای قطعا ریسک‌ تولید و هزینه‌های معاملاتی را تا حد بسیاری کاهش خواهد داد و در این شرایط به‌نظر می‌رسد یکپارچگی بانکها در این طرح ضرورتی اجتناب ناپذیر باشد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علی آقامحمدی عضو تشخیص مصلحت نظام در مراسم آیین رونمایی از نقشه راه تامین مالی زنجیره ای در بخش کشاورزی، تفاهم وزارت کشاورزی و بانک مرکزی و بانکها در طرح تامین‌مالی زنجیره‌ای را فرصت بسیار مهمی دانست و گفت: زیرساخت‌هایی که ایجاد شده را در گذشته نداشتیم و برهمین اساس است که شبکه بانکی ۶۰۰ هزار میلیارد تومان را در این سیستم وارد کرده است و امیدواریم بانک مرکزی سال آینده مسیر اصلی را طی کند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، شاهد کاهش شدید انحراف منابع بانکی و کاهش خروج سرمایه در مسیرهای نادرست خواهیم بود و نظام کنترلی نیز سیستمی می‌شود.

آقامحمدی تصریح کرد: بحران اوکراین و روسیه نشان داد مقوله کشاورزی و صنعت غذا مانند بخش سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر کشوری در مسیر اصولی دراین بخش حرکت نکند، فاجعه‌بار خواهد بود که این فاجعه در جنگ جهانی دوم در ایران‌ شاهد بودیم.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت موضوع برند حلال در صنعت غذایی، تاکید کرد: تامین مالی زنجیره‌ای قطعا ریسک‌ تولید و هزینه‌های معاملاتی را تا حد بسیاری کاهش خواهد داد و در این شرایط به‌نظر می‌رسد یکپارچگی بانکها در این طرح نیز ضرورتی اجتناب ناپذیر باشد.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha