۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
تداوم ریزش قیمت نفت در پی نگرانی‌ها از رکود اقتصادی

تداوم ریزش قیمت نفت در پی نگرانی‌ها از رکود اقتصادی

قیمت نفت در آغاز معاملات امروز سه‌شنبه، روند کاهشی خود را دنبال کرد؛ زیرا سرمایه‌گذاران همچنان نگران کاهش تقاضای جهانی نفت به دنبال داده‌های ضعیف تولید در چندین کشور هستند.

به گزارش بازار، قیمت آتی نفت برنت در آغاز معاملات امروز با ۲۹ سنت کاهش به ۹۹ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید و قیمت آتی نفت خام WTI با ۲۲ سنت کاهش به ۹۳ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید.

این کاهش پس از آن اتفاق افتاد که معاملات آتی برنت در روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۹۹.۰۹ دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین سطح از ۱۵ جولای بود. قیمت نفت خام آمریکا به ۹۲ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه کاهش یافت که ضعیف‌ترین قیمت از ۱۴ جولای بود.

قیمت‌های بی ثبات، بیانگر ترس سرمایه گذاران از رکود بالقوه جهانی است که عرضه جهانی را محدود می کنند.

افت قیمت در حالی رخ می دهد که فعالان بازار منتظر نتیجه نشست روز چهارشنبه بین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، با نام اوپک پلاس، برای تصمیم گیری درباره تولید ماه سپتامبر هستند.

یک خبرنگار خبری فاکس بیزنس گفت که عربستان سعودی اوپک پلاس را برای افزایش تولید نفت در این نشست تحت فشار قرار خواهد داد.

دو منبع از هشت منبع اوپک پلاس در نظرسنجی رویترز گفتند که افزایش اندک برای ماه سپتامبر در نشست ۳ اوت مورد بحث قرار خواهد گرفت و سایر اعضا بر این باورند که عرضه‌ها احتمالا ثابت نگه داشته می شود.

در همین حال، ایالات متحده روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های چینی و دیگر شرکت‌هایی که به گفته آن‌ها به فروش ده‌ها میلیون دلار محصولات نفتی و پتروشیمی ایران به آسیای شرقی کمک کرده‌اند، اعمال کرد، زیرا این کشور به دنبال افزایش فشار بر تهران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش است.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha