۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
رشد ۴۴ درصدی ترانزیت از بنادر تجاری در سال جاری
نشست شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد

رشد ۴۴ درصدی ترانزیت از بنادر تجاری در سال جاری

نشست شورای عالی سازمان بنادر با حضور مهدی نورانی؛ نماینده وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه‌وشهرسازی و علی‌اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و مدیرعامل این سازمان برگزار شد.

به گزارش بازار، در نشست شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی که نمایندگان وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی، نیروی دریایی راهبردی ارتش، سازمان برنامه و بودجه کل کشور و اعضای هیات عامل و جمعی از مدیران این سازمان حضور داشتند، عملکرد سال گذشته سازمان بنادر در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های دریایی و بندری بررسی و اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای، تجهیزاتی و سرمایه‌گذاری مرجع دریایی کشور تشریح شد.

رشد سرمایه‌گذاری ‌های غیردولتی و توسعه زیرساخت‌های بندری
مهدی نورانی؛ رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی، با مثبت ارزیابی کردن عملکرد سازمان بنادر طی یک‌سال گذشته، از پیشرفت‌های صورت گرفته در بخش‌های ترانزیت بندری، تخلیه ‌و بارگیری کالاهای تجاری، رشد سرمایه‌گذاری ‌های غیردولتی و توسعه زیرساخت‌های بندری به ویژه در بنادر کوچک خبر داد.

وی با اشاره به رویکردهای منطقه‌ای و تعاملات صورت‌گرفته برای توسعه همکاری‌های بندری و دریایی با کشورهای همسایه و منطقه، تاکید کرد: با بکارگیری ظرفیت‌های همه بازیگران و دستگاه‌های مرتبط با حوزه تجارت، می‌توان سهم سازمان بنادر و دریانوردی را در تجارت بین‌الملل ارتقاء داد.

نورانی افزود: سازمان بنادر دستگاه حاکمیتی و تخصصی است و کلیه اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان، قابل اندازه‌گیری و بررسی علمی است.

۲۰۰ بندر بزرگ و کوچک تجاری در شمال و جنوب کشور در حال خدمات‌رسانی هستند
در این نشست، همچنین علی اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اینکه امروزه بیش از ۲۰۰ بندر بزرگ و کوچک تجاری در شمال و جنوب کشور در حال خدمات‌رسانی بندری و دریایی برای پذیرش ترافیک دریایی و جابه‌جایی کالا هستند، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی، مطابق با قانون، کلیه فعالیت‌هایی را که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی داشته‌است، واگذار کرده است.

وی از پیگیری و رایزنی جدی این سازمان برای سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های جزیره نگین در بوشهر توسط شرکت‌های قطری خبر داد و یادآور شد: در استان بوشهر، توسعه سه بندر کوچک گناوه، دیلم و ریگ، مطابق مصوبه هیات دولت، در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد.

صفایی از رایزنی جدی با قطری‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر دیر خبر داد و گفت: مطابق توافق صورت گرفته، شرکت سرمایه‌گذاری قطری پذیرفته است در دو حوزه ایکس. ری و اسکله رو-رو در بندر دیر سرمایه‌گذاری کند؛ در این میان لایروبی بندر ریگ تا دو هفته آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تامین ایمنی شناورها، آبراه‌ها و یدک‌کش‌ها را یکی از مهم‌ترین ماموریت‌ها و وظایف این سازمان برشمرد و گفت: مطالعات لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر به اتمام رسیده و با خرید لایروب‌های جدید، عملیات لایروبی این بندر بلافاصله آغاز خواهد شد.

وی توسعه ناوگان دریایی را یکی از جدی‌ترین مطالبات این سازمان از شرکت‌های کشتیرانی تجاری و نفتکش عنوان کرد و از خرید ۸ فروند شناور بزرگ تجاری برای دریای خزر و سفارش ساخت ۴ فروند شناور اقیانوس پیما در جنوب کشور خبر داد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، ترانزیت بندری در سال جاری رشد ۴۴ درصدی داشته و به ‌رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم، برنامه‌های توسعه این سازمان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف، با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha