۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
میزان خسارت سیل به جاده‌های کشور
رئیس سازمان راهداری عنوان کرد

میزان خسارت سیل به جاده‌های کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۳۰۰ اکیپ راهداری در حال بازگشایی راه‌ها در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف هستند.

به گزارش بازار، داریوش امانی گفت: میزان خسارات وارده بر جاده‌های اصلی و غیرشریانی و روستایی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد است و ۴ محور اصلی در حال حاضر بسته است که مسیر جایگزین برای آن‌ها تعیین شده است.

مدیر کل امور عملیات و تجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: سیلی که در هفته گذشته ۲۲ استان را درگیر کرد موجب تخریب ۳ هزار کیلومتر راه شد و بیشترین حجم تخریب در محورهای استان‌های جنوبی است.

غلامعباس بهرامی نیا افزود: راهداران در ۷۱ نقطه در حال بازگشایی مسیر مردم هستند و تاکنون ۴۵ هزار متر مکعب آوار برداری صورت گرفته است.

مدیر کل امور عملیات و تجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری گفت:۵۳ محور تاکنون بازگشایی شده و ۱۸ محور همچنان بسته و ۱۳ محور هم غیر شریانی و حدود ۳۰۰ محور روستایی هم هنوز بسته است.

بهرامی نیا گفت:یکی از مشکلات سازمان راهداری فرسودگی ناوگان و تجهیزات راهداری است.

محمد رضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس امسال در بودجه ۱۴۰۱ اجازه داده که بیش از ۴ هزار ماشین و تجهیزات راهسازی از خارج وارد شود.

بند ح تبصره ۲۰ قانون بودجه به سازمان راهداری اجازه می‌دهد ۴ هزار دستگاه با عمر زیر ۵ سال وارد کند که به گفته مسئولان این سازمان اعتبار برای خرید این تجهیزات باید با تایید سازمان برنامه بودجه و از محل اعتبارات مرکز مدیریت بحران کشور تامین شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha