۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
حذف الزام اصناف به پرداخت وجه به دفاتر خدمات سلامت
در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد؛

حذف الزام اصناف به پرداخت وجه به دفاتر خدمات سلامت

مصوبه هیات مقررات زدایی درباره حذف الزام متصدیان مراکز و اماکن عمومی و واحدهای صنفی به پرداخت وجوه به دفاتر خدمات سلامت بابت بازرسی‌های بهداشتی به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسید.

به گزارش بازار، حذف الزام متصدیان مراکز و اماکن عمومی و واحدهای صنفی به پرداخت وجوه به دفاتر خدمات سلامت بابت بازرسی‌های بهداشتی که مربوط به بند (ه) مصوبه نشست پنجاه و چهارم هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار است، در راستای گره‌گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی مصوب شده بود که حالا به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسیده است.

بر اساس این مصوبه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است ظرف مدت زمان دو هفته از تاریخ ابلاغ این مصوبه، ماده ۲۴ آیین نامه اجرایی موضوع ماده واحده اصلاح ماده ۱۳ قانون موارد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی را به نحوی اصلاح کند که اخذ هرگونه وجوه از متصدیان مراکز و اماکن عمومی و واحدهای صنفی موضوع مشاغل مورد نظر در آیین نامه مذکور و الزام آن‌ها به انعقاد قراراداد با دفاتر خدمات سلامت متوقف شود.

با تصویب نهایی این مصوبه در دولت، الزام متصدیان واحدهای صنفی به انعقاد قرارداد و پرداخت وجوه به دفاتر خدمات سلامت اعم از دولتی و غیردولتی در صورت رعایت الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت خود کنترلی و خوداظهاری حذف می‌شود.

این مصوبه به معنای حذف بازرسی‌ها و نظارت بر رعایت موازین بهداشتی نیست، بلکه به معنای عدم دریافت هزینه نظارت‌ها از اصناف خواهد بود تا نظارت کننده موظف باشد خود هزینه بازرسی و نظارت را پرداخت کند.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 0
      پیشنهاد در وزارت اقتصاد تایید شده و به هیات دولت ارسال شد جهت بررسی ولی در جلسه هیات دولت تصویب نشد.