۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
افزایش احتمالی ۵۰ واحدی نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی اروپا
جی . پی مورگان خبر داد؛

افزایش احتمالی ۵۰ واحدی نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی اروپا

تحلیلگران هلدینگ بانکداری جی . پی مورگان (JP Morgan) در آخرین گزارش خود اعلام کرده که بانک مرکزی اروپا (ECB) احتمالاً نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد.

به گزارش بازار، تحلیلگران هلدینگ بانکداری جی. پی مورگان (JP Morgan) در آخرین گزارش خود اعلام کرده که بانک مرکزی اروپا (ECB) احتمالاً نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد.

در این گزارش آمده است: شکی نیست که بانک مرکزی اروپا در نشست بعدی خود در ۸ سپتامبر پیش بینی تورم خود را به میزان قابل توجهی بالاتر از میازان فعلی بازبینی خواهد کرد و این در حالیست که احتمال کمتری وجود دارد که به جز شوک سهمیه بندی گاز، موردی برای ارزیابی مثبت در خصوص رشد اقتصادی (اروپا) وجود داشته باشد!

در ادامه این گزارش آمده است که این بازنگری بیشتر تورم رو به رشد، تأثیری بر تصمیمات شورای حکام نخواهد داشت و باید این نکته را نیز در نظر گرفت که اواخر امسال، با یک رکود خفیف اقتصادی مواجه خواهیم بود.

جی . پی مورگان در متن این گزارش آورده است: ما اکنون انتظار داریم بانک مرکزی اروپانرخ بهره بانکی را در ماه سپتامبر، به صورت یکجا ۵۰ واحد افزایش داده و موضوع افزایش نرخ بهره طی دو مرحله ۲۵ واحدی در سپتامبر و اکتبر منتفی خواهد بود. پس از رساندن نرخ بهره به ۵۰ واحد در سپتامبر، انتظار داریم بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ‌های بهره خود را در ماه اکتبر متوقف کند.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha